• رهرو نیوز- خط لوله ۸ اینچ مذکور که در اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه ۱ را به تلمبه خانه گوره منتقل مینموده لیکن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جایگزین آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسید و خط لوله قدیمی در دستور کار جمع‌آوری قرار گرفت.

    ۲- این خط لوله در سال ۱۳۹۹ پنج نوبت مورد بازرسی دوره ای قرار گرفته که در بازرسی مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. لیکن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتیجه انجام سرقت در بازه‌ی دوساله و نیز عدم انجام بازرسی‌های دوره‌ای روی خط لوله مذکور قویاً تکذیب می‌گردد.

    ۳ – باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه‌ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود یک میلیارد تومان برآورد می‌شود که درنتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب میشود.

    ۴- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی ومجازات سارقین خواهد بود، به نظر می‌رسد اقدام خبرگزاری فارس در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله‌های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی‌های دوره‌ای، پیش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.

     

    روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران