• نویسنده : الهام خلجی
  • عصر امروز و با حضور سردار گیلانی نماینده مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، دکتر مجتبی کلانتر رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر، علیرضا ذرتی رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان و اعضای هیات رئیسه دانشکده، مرکز ارتباطات، کنترل و هدایت عملیات بحران مجهز به سامانه آسایار با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

    خبرنگار: الهام خلجی- شوشتر؛ دکتر مجتبی کلانتر با اعلام این خبر اظهار کرد: این مرکز بصورت ۲۴ ساعته فعالیت می نماید به طوری که همه تماسهای تلفنی به فوریت های پزشکی توسط کارشناسان این مرکز مدیریت می شود.

    وی توسعه زیر ساخت فوریتهای پزشکی را از اهداف مهم دانشکده دانست و افزود: در صورت بروز هر گونه حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی، بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله و …. کارشناسان این مرکز پس از ارزیابی، آمبولانسهای عملیاتی را به محل حادثه اعزام می نمایند.

    رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر یادآور شد: این مرکز مدیریت بحران مجهز به سامانه آمار وزارتی، سامانه پایش مراقبت‌های درمانی و سامانه حوادث ویژه می باشد.

    دکتر کلانتر در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی با شماره گیری ۱۱۵ (فوریت های پزشکی) بصورت خودکار به این مرکز وصل شده و می توانند از راهنمایی های همکاران ما در مواقع اورژانسی بهره مند شوند.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز