• نویسنده : زهره کریمی
  • به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز؛ حمید باوی بحره رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان اهواز؛ کارون و حمیدیه  عنوان کرد: انتظار داریم دولت برابر بر مبنای تورمی اعلامی بانک مرکزی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را افزایش دهد.

    وی در همین رابطه در نشست خبری با رسانه های استان خوزستان گفت: در آستانه پایان سال و تعیین افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان بنا بر این داریم که مجدانه خواستار افزایش حقوق و عیدی پایان سال بازنشستگان مطابق با تورم اعلامی بانک مرکزی شویم.

    باوی بحره در همین خصوص ادامه داد: هرگونه تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان از سوی دولت و همسان سازی نا مناسب در این زمینه آنان را دچار نگرانی و دغدغه می کند. ما به عنوان نماینده قشر بازنشستگان از دولت جناب آقای رئیسی می خواهیم پاسخگوی این مطالبات برحق باشند تا بدین طریق جلوی هرگونه اعتراض و نارضایتی احتمالی گرفته شود.

    باوی بحره ضمن اشاره به لزوم پرداخت عیدی در پایان سال گفت: از دولت می خواهیم پرداخت های عیدی پایان سال را مطابق با سایر کارگران و بخش خصوص و دولتی با رعایت حداکثر۳ پایه و حداقل ۲ پایه حقوق منظور گردد.

    وی همچنین در خصوص طرح همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت:در بخش اجرای همسان سازی اعتقاد به بازنگری و اصلاح داریم و باید در این خصوص اعتبار لازم توسط دولت تامین شود و حقوق بازنشستگان باید بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و تورم موجود بالای ۴۵ درصد افزایش حقوق ها تعیین گردد.

    باوی بحره افزود: تبعیض بین صندوق های کشوری و لشکری با بازنشستگان بر کسی پوشیده نیست و بازنشستگان کشوری از تمام امکانات و خدمات نهادها و ارگان های دولتی بهرمندند اما بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی مجبورند با حداقل ها زندگی کنند، این تبعیض باید برطرف گردد.

    وی در خصوص تامین مایحتاج بازنشستگان گفت: دولت باید به منظور تامین توانمندسازی این قشر و خرید مایحتاج بخش تعاون باید کالاهای اساسی و ارزان قیمت با ارز ترجیحی را در اختیار بازنشستگان قرار دهد و کارت منزلت برای بازنشستگان صادر کند تا بازنشستگان نیز بتوانند از امکانات و خدمات منصفانه برخوردار شوند.

    رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان اهواز در خصوص خدمات رسانی بخش درمان با انتقاد از رویکرد سازمان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان گفت: در بخش درمان بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی مطالبات برحق خیل عظیم بازنشستگان نیستند ما خواستار صفر کردن هزینه درمان از جیب بازنشستگان و خواهان حذف ۲ درصد حق درمان و دفترچه های کاغذی،موضوع ماده ۸۹ در فیش حقوقی بازنشستگان می باشیم زیرا این ماده قانونی هیچ گونه خدمتی به کمک درمان بازنشستگان نکرده است.

    باوی بحره ضمن اشاره به بیمه های تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران گفت: به دلیل اینکه اکثریت جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران دارای بیمه تکمیلی هستند ولی پزشکان از ارائه خدمات درمانی در مراکز دولتی تحت پوشش سازمان امتناع می کنند و از مسئولان محترم انتظار داریم در هنگام عقد قرار داد پزشکان با نظام درمانی کشور، آنان را مکلف به پذیرش بیمه شدگان دارای بیمه تکمیلی معتبر در مراکز درمانی کنند.زیرا بیش از ۶۵ درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با دریافت مستمری ناچیز زیرخط فقر زندگی می کنند و علی رغم پرداخت حق سرانه درمانی و حق بیمه تکمیلی از این قانون محروم هستند.

    وی همچنین ادامه داد: نظر به اینکه نحوه وصول مطالبات و حق بیمه های قانونی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان مدیون حسب مواد۵۰ قانون تامین اجتماعی به عنوان مهمترین پشتوانه و اهرم دراختیار صندوق تامین اجتماعی قرار گرفته خواستار ادامه روند اجرای قانون برای سازمان بوده تا این صندوق بتواند از هزینه بیمه شدگان برای نسل های آینده حفاظت و حراست نمایند.

    وی گفت: امیدوار هستیم تا با این تمهیدات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، سال نو را همراه با آرامش و آسایش خاطر در کنار خانواده هایشان سپری کنند.

    وی افزود: از دولتی که باشعار عدالت محوری بر روی کار آمد می خواهیم صدای برحق بازنشستگان و مستمری بگیران را بشنود و به این تبعیض ها پایان بخشد.

    گفتنی است کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز،حمیدیه،کارون،ملاثانی و سوسنگرد در سال ۸۱ تاسیس شد که در سال ۹۴ شهرستان های سوسنگرد و ملاثانی مستقل شدند. ظرفیت آماری این کانون در حال حاضر حدود ۹۱ هزار نفر را پوشش و خدمات ارایه میدهد. این کانون دارای ۱۱ عضو هیات مدیره و ۳ بازرس می باشد که مجوز و ثبت خود را از اداره کار،رفاه و تامین اجتماعی اخذ کرده است.

     

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز