• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • معاون اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از برگزاری گشت پرنده نگری به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر در محل اراضی و استخرهای شرکت ماهی کارون خبر داد .

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، حمید محمدی تصریح کرد: این برنامه که به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر به صورت رایگان و با هدف ترویج پرنده‌نگری و حفاظت از پرندگان مهاجر تدارک دیده شده بود از سوی این اداره و با همکاری و مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و‌ شرکت های ماهی کارون و کشت و صنعت کارون و با حضور راهنمایان گردشگری ، تعدادی از دبیران درس انسان و محیط زیست و فعالین محیط زیست برگزار شد .

    محمدی افزود : مهندس عبدالحسین بهرامی پور ، از پرنده نگران و کارمندان آن شرکت ضمن ارایه مطالب آموزشی درخصوص‌ تاریخچه و کلیات پرنده نگری و بیان ابزار و ملزومات آن، به معرفی پرندگان مهاجر و بومی منطقه پرداخت و شرکت کنندگان را از نزدیک با استفاده از دوربین و تلسکوپ با پرندگان موجود در محدوده میدانی مورد بازدید آشنا کرد.

    وی گفت : اجرای تورهای پرنده نگری و آموزشهای میدانی در کنار ایجاد لحظاتی مفرح و به یادماندنی به سبب تماشای طبیعت و پرندگان، در راستای آموزش های زیست محیطی و ایجاد حساسیت بیشتر نسبت به محیط زیست و جلب حمایت مردم از حیات وحش دارای اهمیت است.

    آشنایی با تاریخچه شرکت ماهی کارون و مراحل تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و بازدید از استخرها و سایت تکثیر ماهی آمور از دیگر برنامه های این گردش علمی بود .

     

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز