• به گزارش خبرنگار حوزه علمی و پزشکی، دکتر مهرداد شریفی در حاشیه بازدید ارزیابان وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: ۱۹۵ تخت در بیمارستان سلامت اهواز فعال و ضریب اشغال تخت در این مرکز درمانی بیش از ۹۰ درصد است.

    وی افزود: تمام بیمارانی که از شهرهای مختلف خوزستان و یا از استان های مجاور به این بیمارستان آورده و در کوتاه ترین زمان ممکن پذیرش می شوند. و زیر نظر روانپزشکان مورد درمان قرار می‌گیرند.

    رییس بیمارستان سلامت اهواز با بیان این که کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان سلامت اهواز به شدت ارتقا پیدا کرده، تصریح کرد: رضایتمندی بسیار خوبی میان پرستاران و پزشکان این بیمارستان وجود دارد و بهبود کیفیت درمان در بیماران ترخیص شده عالی گزارش شده است.

    دکتر شریفی گفت: طی۴ ماه گذشته کمترین میزان بازگشت مجدد بیماران، درمان شده که به تشخیص روان پزشک معالج ترخیص شده بودند نسبت به سال های گذشته گزارش شده و دلیل این پیشرفت هم نشست، های تخصصی تیم بیمارستان سلامت با کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان، و همچنین پیگیری روند درمان، مشاوره و زمان مراجعه به پزشک متخصص توسط تیم مددکاری و روانشناسان این بیمارستان بوده است.

    وی ادامه داد: هر بیماری که روند درمانی خود را پس از بستری طی می کرد و می بایست ترخیص می شد؛ با هماهنگی انجام شده با گروه سلامت روان استان بلافاصله توسط پایگاه های سلامت و مراکز بهداشت و خانه های بهداشت تمام کارهای مراقبتی در خصوص پیگیری درمان بیمار، مشاوره های مورد نیاز و زمان ویزیت مجدد روانپزشک به خوبی در حال انجام است.

    رییس بیمارستان سلامت اهواز گفت: یک تیم هم در بیمارستان سلامت تشکیل دادیم که روزانه با خانواده بیماران در تماس است و روند درمانی و روند مشاوره و روند ویزیت مجدد روانپزشکان را بررسی و ارزیابی می کند.

    دکتر شریفی درباره علت کاهش آمار بازگشت مجدد بیماران سلامت روان به بیمارستان سلامت، توضیح داد: یکی از دلایل کاهش مراجعه مجدد بیماران سلامت روان به بیمارستان، ارتقای شاخص های مراقبتی پس از ترخیص در کنار شاخص های درمانی و آموزش و توانمند سازی خانواده ها بوده است.

    وی به بازدید تیم ارزیابی اعتبار بخشی وزارت بهداشت از بیمارستان سلامت اهواز اشاره کرد و یادآور شد: در راستای اعتبار سنجی بیمارستان های دولتی دانشگاهی وزارت بهداشت، امروز تیم ارزیاب وزارت بهداشت متشکل از دانشگاه علوم پزشکی جهرم و بهبهان و دانشگاه علوم پزشکی تهران، و کارشناسان ستادی وزارت بهداشت از بیمارستان سلامت اهواز بازدید کردند.

    رییس بیمارستان سلامت اهواز افزود: در جریان این بازدید گزارش عملکرد چهار ماهه و تغییرات انجام شده در این مرکز درمانی برای اعضای تیم ارزیاب تشریح شد و آنها از این تغییرات و عملکرد ابراز رضایت کردند. پس از این اعضای تیم ارزیاب از بخش های مختلف عمومی و تخصصی بیمارستان سلامت بازدید کردند.