• به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان روز سه‌شنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن همایش‌های آب و برق استان برگزار شد، گفت: وقتی ما از ارکان اداره جامعه صحبت می‌کنیم معمولاً قوای سه گانه را به خاطر می‌آوریم در حالیکه یک رکن اساسی دیگر وجود دارد که همان اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند.

    استاندار خوزستان افزود: جامعه بدون قشر خبرنگار آگاه، شجاع و فرهیخته نمی‌تواند توسعه داشته باشد. این خبرنگاران هستند که خواسته‌های مردم را منعکس و در خصوص مشکلات روشنگری می‌کنند.

    خلیلیان در خصوص نقش مهم اهالی رسانه در جامعه ادامه داد: گاهی یک مسئول در جریان یک مشکل نیست و خبرنگاران آن را منعکس می‌کنند و در تسریع در رفع مشکلات موثر واقع می‌شوند.

    نماینده عالی دولت در استان افزود: گاهی اوقات ممکن است برخی مسئولان مشکلاتی را پیگیری نکنند و اصحاب رسانه با انعکاس این مشکلات آن‌ها را وادار به اقدام و عمل می‌کنند.

    استاندار خوزستان تصریح کرد: خبرنگاران جهادگران عرصه روشنگری و ارتقای آگاهی‌های اجتماعی هستند.

    خلیلیان اظهار داشت: انشاالله با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کارگروهی برای حل مشکلات صنف رسانه تشکیل شود؛ ما نیز در مواردی که در اختیارمان باشد حمایت می‌کنیم و امیدواریم راهکارهای رفع مشکلات توسط این کارگروه ترسیم شود و در مسیر کاهش مشکلات گام برداریم.

    استاندار خوزستان عنوان کرد: هر خبرنگاری از زاویه خودش مشکلات را منعکس می‌کند؛ برخی نقدها با رویکرد مسائل سیاسی و برخی دیگر در رابطه با مشکلات روز جامعه است و هر کدام نگاه خود را دارد. اما برآیند آنچه که مشاهده نمودم خبرنگاران استان افرادی شجاع، سالم و دارای عزت نفس هستند.

    خلیلیان خاطرنشان کرد: خاصیت یک جامعه پویا همین شجاعت افراد از هر صنف و گروهی در سخن گفتن در برابر مسئولان است که فضای استان نیز همینطور است و من نیز از آن استقبال و از همه شما تشکر می‌کنم.

    گفتنی است؛ این آیین با مشارکت استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان آب و برق، شهرداری اهواز و خانه مطبوعات خوزستان برگزار شد.

      • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان