• به گزارش پایگاه خبری رهرونیو، سیاوش محمودی امروز_ پنج‌شنبه سی و یکم شهریورماه_ در آئین کلنگ‌زنی المان رخت‌شوی‌خانه زنان ایثارگر اظهار کرد: احداث المان رخت‌شوی‌خانه زنان ایثارگر برای گرامی‌داشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های کسانی است که شاید در دوران دفاع مقدس کمتر دیده شده‌اند، کمتر دیده شدن نقش زنان نقطه ضعفی است در روایت گری و بیان صحنه‌ها و مجاهدت‌هایی که در حمایت از رزمندگان در پشت جبهه صورت می‌گرفت.

    وی افزود: همانگونه سخنان مقام معظم رهبری فرمودند، روایت صحیح و دقیق دوران دفاع مقدس به نسل جوان، استمرار موفقیت‌های انقلاب و تضمین آن است، چرا که دشمنان با ابزارهای مختلف به دنبال منحرف کردن دفاع مقدس هستند.
    رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره مقام معظم رهبری و نگاه ویژه به خوزستان به ویژه ایستادگی مردم عرب در دوران دفاع مقدس گفت: این کلنگ‌زنی‌ها به سبب گرامی‌داشت، ایجاد نماد و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.
    وی تاکید کرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به ویژه در عرصه‌های فرهنگی، رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها همانند دوران دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت است.
    وی تصریح کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری مکلف شده است ظرف مدت شش ماه، المان‌های شهدایی که در بوستان‌های شهر تدفین شده‌اند، احداث شود، این کار با دستور شهردار در دو بوستان آغاز شده است و در بقیه موارد نیز انجام خواهد شد.

     

      نقش بارز بانوان خوزستانی در حوزه پشتیبانی از جبهه‌های نبرد

     

    سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) امروز_ پنج‌شنبه سی و یکم شهریورماه_ در آئین کلنگ زنی المان رخت‌شوی خانه زنان ایثارگر اهواز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ما مکلف به پاسداشت فرهنگی هستیم که سبب موفقیت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی شد؛ ایستادگی جانانه در مقابل ابرقدرت‌های جهانی حامی صدام مانع از این شد که یک وجب از این خاک به دست دشمن بیافتد، این امر نه تنها به رزمندگان خط مقدم بلکه به همه مجاهدت‌هایی که در این حوزه صورت گرفت برمی‌گردد.

    وی افزود: با توجه به اینکه کنگره بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان خوزستان در سال آینده برگزار می‌شود؛ یکی از بخش‌های آن مسائل زیرساختی است که به کمک شهرداری اهواز و دیگر دستگاه‌هایی که اقدامات عمرانی انجام می‌دهند به نام شهدا و اقشار مختلفی که در دفاع مقدس تلاش کردند، نام‌گذاری می‌شوند.


    فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) با اشاره به مجاهدت‌های پشتیبانی جبهه‌ها خاطرنشان کرد: بانوان، خواهران و مادران ما در دوران دفاع مقدس به ویژه در حوزه پشتیبانی اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند بر همین اساس و با توجه نگاه خاصی که مقام معظم رهبری به این منطقه به‌ویژه چای‌خانه سنتی و رختشوی‌خانه دارند، بنابر این شد المانی برای پاسداشت زنان فهمیده و مجاهد دوران دفاع مقدس احداث شود.
    وی با اشاره به ایستادگی و صبر مادر رزمندگان در پشت جبهه، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و با توجه به کمبود امکانات بانوان خوزستانی با قومیت‌های مختلف لباس‌های رزمندگان را در سرما و گرما در حاشیه کارون شست‌شو، اتو و به جبهه ارسال می‌کردند و بعد از مدتی درمکان چای‌خانه سنتی این‌کار را انجام دادند. امروز شاهد مراسم کلنگ‌زنی المان رخت‌شوی خانه زنان ایثارگر بودیم، امیدوارم به زودی و با ابعاد پیش بینی شده که نمادی از زنان فرهیخته دوران جنگ باشد احداث و در ادامه اقدامات کنگره بزرگداشت ۲۴ هزار شهید خوزستانی به بهره‌برداری برسد.
    سردار شاهوارپور تاکید کرد: نقش آفرینی زنان ایثارگر در پشت جبهه می‌تواند چراغ راه همه زنان سرزمین ایران برای آینده و به عنوان یک فرهنگ باشد برای اینکه بتوانیم در مقابل متجاوزین و بدخواهان مملکت ایستادگی کنیم.
    وی ضمن ابراز امیدواری برای احداث هرچه سریع‌تر المان رخت‌شوی‌خانه زنان ایثارگر تاکید کرد: این المان هدیه‌ای است برای مادران، خواهران و زنانی که به طور گمنام و با اخلاص ایثارگری کردند.
    منبع:روابط عمومی شورای شهر اهواز