• امام جمعه مردم اهواز از غرفه کتابخانه های عمومی خوزستان در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) بازدید کرد.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید نبی اله موسوی فرد، امام جمعه اهواز از غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان بازدید و با عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت وگو کرد.

    طی برگزاری جشن باشکوه میلاد حضرت محمد(ص) در شهرستان اهواز، اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان اقدام به برگزاری غرفه ای با اجرای برنامه های جنبی از جمله نقاشی پرچم کشورمان روی صورت و دست کودکان و مسابقه رنگ آمیزی و امضای عهدنامه با امام زمان (عج) و رهبری کرد.

    عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با امام جمعه اهواز اقدام به شرح برنامه ها و اقدامات این نهاد در این غرفه و همچنین برنامه های دیگر در هفته کتاب و کتابخوانی کردند.

    عباس حسین زاده گفت: برگزاری این نوع برنامه ها می تواند حلقه ی وصل جامعه بخصوص حوزه کودک و نوجوانان با اهل بیت علیهم السلام را نگه دارد تا هرچه بهتر با سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) آشنا شوند.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، با اشاره به اینکه با تدابیری که نهادهای فرهنگی انجام داده اند، عصر روز جمعه ۲۲ مهرماه از ساعت۱۸ شاهد تجمع فرهنگی و برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) را در شهرستان اهواز هستیم، اظهار داشت: این نهاد به سهم خود با حضور همکاران کتابدار خوش فکر و خوش ذوق در غرفه ی اختصاصی کتابخانه های عمومی استان، به فعالیت های جنبی متنوعی با محوریت حوزه کودک و نوجوان پرداخت.

    وی افزود: در این غرفه برنامه های متنوعی از جمله مسابقات نقاشی(رنگ آمیزی) و نقاشی صورت، به شکل پرچم سه رنگ کشورمان و همچنین عهدنامه و بیعت مجدد با صاحب الزمان (عج) و مقام معظم رهبری برگزار شد.

    حسین زاده افزود: برای امضاء و نوشتن عهدنامه استقبال زیادی از سوی خانواده ها، کودکان و نوجوانان صورت پذیرفت. همچنین کودکان و نوجوانان شور و شوق زیادی از نقاشی صورت و مسابقه رنگ آمیزی نشان دادند که این نشان از اهمیت کارهای فرهنگی در بین مردم می باشد.

    وی ادامه داد: استمرار این نوع برنامه ها و شکل گیری و تدوین برنامه ها می تواند حلقه وصل جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان ما با شخصیت های دینی و مذهبی باشد و از این طریق می توانند با سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار علیه اسلام آشنا شوند.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان همچنین به اتفاقات اخیر که در سطح شهرهای کشور رخ داده اشاره کرد و گفت: ما از معترضان و اغتشاشگران که در حال هدر دادن امکانات عمومی هستند، تبری می جوییم و این موارد را محکوم می کنیم.

    وی یادآور شد: بیانیه ای از سوی جامعه کتابداران کتابخانه های عمومی خوزستان در دو روز گذشته در این راستا منتشر شده و کتابداران از این اغتشاشات و گروههای معاند که با کشور ما دشمن هستند، برائت و تبری جستند.

    وی در پاسخ به این سوال که این گونه برنامه ها چقدر می تواند نوجوانان دهه هشتادی را از حواشی دور کند، عنوان کرد: قطعا نهادکتابخانه های عمومی و کتابخانه‌ها ها در واقع تولید کننده و منتشرکننده دانایی هستند و از کودکان و نوجوانان و حتی جوانان دعوت می کنیم تا به کتابخانه های عمومی بیایند چرا که کتابخانه ها مسیر روشنی را پیشروی آن ها قرار می دهند.