پرینت شناسه خبر : 1268353 | تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ | ارسال توسط :

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اعلام کرد: اختصاص نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تامین زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور طی سفرهای استانی رئیس جمهور


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اعلام کرد: اختصاص نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تامین زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور طی سفرهای استانی رئیس جمهور
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت سیزدهم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تامین زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اختصاص یافته است.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از تایماز نیوز، علی رسولیان روز پنجشنبه در جریان سفر به استان اردبیل در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: از ابتدای امسال تاکنون در احداث ۳۰ پست برق با وزارت نیرو مشارکت داشته ایم و رقم مشارکت ما از ابتدای دولت سیزدهم نیز در احداث ۶۶ پست برق بوده است.

    تامین ۴ هزار مگاوات برق در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور با تکمیل ۹۳ پست برق جدید

     

     

    وی ادامه داد: در مجموع ۹۳ پست برق را به صورت مشارکتی با وزارت نیرو احداث می‌کنیم که با تکمیل آنها نزدیک به ۴ هزار مگاوات برق در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تولید می‌شود.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، تصریح کرد: شهرکها و نواحی صنعتی محصول انقلاب اسلامی ایران است و در ۸۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی کشور نزدیک به ۵۰ هزار واحد صنعتی مستقر است که برای نزدیک به یک میلیون نفر شغل، به وجود آورده اند.

    رسولیان، همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ درصد تامین بودجه سازمان متبوعش افزایش یافته است، گفت: در حوزه تامین آب ، برق و گاز در شهرکها و نواحی صنعتی افزایش دو برابری داشته ایم و سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار زمین صنعتی نیز به اراضی صنعتی مان اضافه شده است که در این حوزه رشد ۲۸۸ درصدی داشته ایم.

    رشد ۲ برابری صنعت با تکمیل ۴۷ هزار طرح در حال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی

    وی، همچنین بیان کرد: ۴۷ هزار طرح در حال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور داریم که با بهره برداری از این طرح ها صنعت در شهرکها و نواحی صنعتی رشد ۲ برابری می یابد.

    بازپس گیری ۹۹۰ هکتار اراضی راکد صنعتی سال گذشته در شهرکهای صنعتی کشور

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: قراردادهای راکد را باز پس میگیریم و از طریق مزایده به افراد دارای اهلیت و صلاحیت واگذار می‌کنیم، امسال تاکنون ۴۰۰ هکتار اراضی راکد بازپس گیری شده است و سال گذشته نیز ۹۹۰ هکتار اراضی راکد را بازپس گیری کرده ایم.

    رسولیان، همچنین ادامه داد: هزینه تغییر کاربری شهرک های خصوصی بر اساس مصوبات دولت رایگان می باشد که ظرفیت خوبی برای فعالیت فعالان اقتصادی است و ما مجوزهای لازم را در کوتاه‌ترین زمان برای فعالیت آنها صادر می کنیم.

    وی در ادامه اظهار کرد: دولت نیز مصوبه شهرکهای صنفی تولیدی را تصویب کرده است و اساسنامه شرکتهای استان نیز در این راستا اصلاح و ابلاغ شده است که فعالان اقتصادی از این ظرفیت نیز می‌تواند استفاده نمایند.

    ۱۸ هزار هکتار زمین صنعتی در شهرکها و‌ نواحی صنعتی کشور آماده واگذاری است

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، همچنین با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار زمین صنعتی در شهرکها و‌نواحی صنعتی کشور آماده واگذاری می باشد، گفت: در واگذاری ها توجه به توازن صنعتی و آمایش سرزمینی و واگذاری به افراد دارای اهلیت و صلاحیت مدنظر می باشد.
    رسولیان یادآوری کرد: دو مدل واگذاری داریم، زمینهای صنعتی یا از طریق سامانه الکترونیکی واگذار می شوند و یا از طریق مزایده و ارزیابی کیفی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت داده می شوند.

    وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید بیان کرد: بدون فعالیت و حضور بخش خصوصی تولید نمی تواند رشد کند و ارتقا یابد، وضعیت بنگاهای بخش خصوصی مناسب تر است و ما نیز وظیفه داریم فضا را برای بخش خصوصی فراهم نماییم.

    گفتنی است در این نشست، استاندار اردبیل، دادستان مرکز استان، مدیرکل صمت و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی اردبیل، اعضای شورای اداری و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در کنار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حضور داشتند.

    سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

     

     

برچسب ها
مطالب مشابه
بارندگی های اخیر خسارت به زیر ساخت های شهر ، تاسیسات آب شرب شهری و تاسیسات برق منازل شهر جنت مکان وارد کرد
مراسم بدرقه کاروان کربلائیان در شوشتر برگزار شد
پیام تبریک شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر جنت مکان به مناسبت روز معلم
به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد؛ برگزاری کاروان شادی در مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان
استان اردبیل درحوزه تولید محصولات شیلاتی ظرفیت بالایی در امر صادرات دارد
فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری رهرونیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.