• رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت : ورزش نابینایان و کم بینایان خوزستان از پتانسیل و استعداد بالایی برخوردار است و همه باید کمک کنند تا به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان خوزستان،محمدرضا مظلومی روز پنجشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان و کم بینایان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهارداشت: نابینایان و کم بینایان عضو جامعه بوده و در بین ما زندگی می کنند لذا باید وظیفه خود را در قبال آنها به خوبی انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه ورزش نابینایان و کم بینایان در بدو انقلاب شکل گرفت، افزود: مشکلات این هیات بسیار سنگین و هزینه بَر است؛ نابینایان و کم بینایان جزو افراد خاص جامعه بوده و نیازمند بودجه، امکانات و توجه خاصی هستند.

    رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: ما تنها در یک رشته فعالیت نمی کنیم بلکه هشت رشته ویژه پسران و پنج رشته برای خانم ها داریم و در بعد بزرگسالان و پیشکسوتان و جوانان مسابقه برگزار می کنیم.

    وی افزود: سال قبل ۲۹ مسابقه قهرمانی کشور برگزار کردیم که استان خوزستان اگر بخواهد در ۱۰ مسابقه شرکت کند نیاز به هزینه بالایی دارد.

    مظلومی بیان کرد: تاکید دین اسلام بر این است که همه باید به افراد معلول و نابینا کمک و نه ترحم کنند؛ این افراد در جامعه زندگی و ورزش می کنند لذا وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی مسئولین است کمک به آنها است.

    وی افزود: ما در رشته فوتبال پنج نفره نایب قهرمان دنیا شدیم اما هیچ زمین تخصصی برای این رشته نداریم که بتوانیم اردو برگزار کنیم؛ ما در همان مسابقات از خوزستان بازیکن داشتیم و امیدواریم این رشته دوباره در این استان رونق بگیرد.

    رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: از آقای انصاری می خواهم که فوتبال را دوباره در استان احیا کند تا مثل قبل در تیم ملی نفر داشته باشیم.

    مظلومی با بیان اینکه رشته گلبال باید در خوزستان احیا شود، گفت: خوزستان زمانی مهد گلبال بود و بازیکنان تیم ملی داشت لذا امیدوارم باز هم این اتفاق خوب رقم بخورد.

    وی بر لزوم رونق گرفتن رشته دو ومیدانی تاکید کرد و افزود: امکانات و استعدادهای خوبی در این بخش در خوزستان وجود دارد.

    مظلومی اظهارداشت: در رشته جودو آقای جعفری از خوزستان در تیم ملی حضور دارد که هفته آینده به مسابقات جهانی باکو می رود و به طور قطع همه باید کمک کنیم تا در این مسابقات و رقابت های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشد.

    وی افزود: ما در رشته های شنا، پاورلیفتینگ و شطرنج فعالیت می کنیم همچنین رشته بولینگ را فعال کرده و برای اولین بار در مسابقات جهانی سال آینده شرکت می کنیم که امیدواریم خوزستان هم سهمی داشته باشد.

    رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: همه ما در این مجمع مسئولیت داریم و کار ما فقط رای دادن نیست؛ کمبودهایی در کار است و دولت به تنهایی نمی تواند کارها را پیش ببرد لذا باید متحد شده و در مسیر پیشرفت گام برداریم.

    وی افزود: در دولت آقایان روحانی و رییسی مصوبه ای در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که به واسطه آن هشت وزارتخانه و همچنین استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری ها مکلف به در اختیار قرار دادن امکانات و سرویس دهی رایگان به ورزشکاران معلول و نابینا شدند.

    مظلومی با بیان اینکه این مصوبه حکم قانون را دارد ، بیان کرد: باید از طریق استانداری و فرمانداری این موضوع پیگیری شود؛ بچه های ما از خیلی امکانات جامعه محروم هستند لذا درخواست داریم که در بعد ورزش بعضی امکانات برای آنها در نظر گرفته شود.

    وی افزود: از آقای انصاری درخواست دارم که به ورزش دختران که مشکلات بیشتری نسبت به آقایان دارند توجه خاصی شود و ما هم در این خصوص کمک می کنیم.

    رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی باید ورزش همگانی در جامعه احیا شود زیرا از دل ورزش همگانی می توان قهرمان پروری کرد.

    مظلومی گفت: تجلیل از خانواده شهدا در مجامع ورزشی کار بسیار ارزشمندی است که توسط مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان انجام می شود و من هم قول می دهم در مجامع بعدی این کار را انجام دهم.