• نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس بر توجه جدی وزارت نیرو به رفع چالش‌های مالی و فنی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تقویت تولید نیروگاه رامین اهواز تاکید کرد.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، سیدکریم حسینی در بازدیدی که به همراه صفری فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان باوی از نیروگاه رامین اهواز داشت، بر توجه جدی وزارت نیرو به رفع چالش‌های مالی و فنی، اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تقویت تولید این نیروگاه تاکید کرد.

    وی با تقدیر از تلاش‌ها و کار‌های این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع خوزستان گفت: تولید این انرژی حیاتی در شرایط تحریم‌ها و موقعیت سخت اقتصادی دستاوردی ارزشمند است که از سوی تلاشگران نیروگاه رامین محقق شد.

    حسینی به اهمیت و جایگاه ممتاز استان خوزستان در تولید برق کشور اشاره کرد و ادامه داد: رفع موانع تولید و چالش‌های صنایع از رویکرد‌های ما است و با توجه به اجرایی نشدن طرح‌های توسعه‌ای و بهینه سازی تجهیزات در نیروگاه رامین شاهد افت تولید برق این نیروگاه در سال‌های اخیر بودیم که ادامه این روند در این نیروگاه می‌تواند چالش‌های جدی برای خوزستان و کشور ایجاد کند.

    نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس نیروگاه رامین را یک سرمایه ملی و دارای اهمیت و جایگاه راهبردی دانست که در ۴۳ سال تولید پایدار و مستمر انرژی برق توانست ضمن خدمت رسانی مستمر و تامین آسایش مردم باعث ایجاد و یا تقویت زیرساخت‌های متعددی همچون؛ صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیشکر، فولاد و سایر صنایع در استان شود.

    حسینی با تاکید بر تسریع ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس، اضافه کرد: ساخت این نیروگاه ضمن تقویت سطح تولید برق استان خوزستان باعث اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه باوی خواهد شد و مدیران وزارت نیرو باید روند اجرای این طرح را تسریع دهند.

    وی تلاش مدیران این مجموعه در کاهش مشکلات کارگری، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، جذب نخبگان، اجرای فرآیند‌های استخدامی و همچنین تبدیل وضعیت اشتغال کارگران پیمانکاری و ایثارگران در نیروگاه رامین را مورد تقدیر قرار داد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که نمایندگان مجلس صورت خواهند داد، شاهد بهبود این روند در نیروگاه رامین خواهیم بود.

    حسینی با تبریک و آرزوی موفقیت برای محسن حافظی بیرگانی، سرپرست جدید نیروگاه رامین گفت: انتخاب مدیران بومی برای شرکت‌ها و سازمان‌های استان بدلیل آشنایی کامل با چالش‌ها و پتانسیل‌های درون سازمانی و آگاهی از شرایط منطقه‌ای همواره مورد تاکید و استقبال نمایندگان مجلس است و ضمن تقدیر از مدیران صنعت برق بابت این انتصاب، امیدواریم شاهد تحقق این رویکرد در سایر شرکت‌ها و دستگاه‌های استان باشیم.

    حافظی در این دیدار با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند متخصصان نیروگاه رامین در اجرای طرح‌های عملیاتی و بهره برداری و ارائه خدمات فنی-مهندسی به سایر صنایع کشور، به ارائه گزارشی از روند تولید برق و تعمیرات اساسی و میان دوره‌ای واحد‌ها به منظور ارتقا سطح آمادگی تولید برق در تابستان و پیک مصرف ۱۴۰۲ پرداخت و خواستار توجه جدی مسئولان و همکاری بیش از پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات و چالش‌های بزرگترین نیروگاه بخاری کشور شد.

    وی به قابلیت‌های مطلوب نیروگاه رامین به منظور بهبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاواتی تولید برق این مجموعه پرداخت و اظهار امیدواری کرد با رفع این موانع شاهد بهبود تولید این نیروگاه و تقویت سطح خدمت رسانی به مردم و صنایع استان خواهیم بود.

    نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.