• معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: در ۸ ماه امسال در مجموع ۶۶ حلقه چاه های نفت و گاز با کاربست دکل های حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شده است.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار روز سه شنبه ( اول آذرماه ۱۴۰۱) با بیان اینکه شمار چاه های حفر شده در سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ حلقه افزایش دارد ، افزود: رشد ۳۲ درصدی حفاری در مدت پیش گفته حاصل تلاش شبانه روزی همکاران عملیاتی، بکارگیری تعداد دستگاه های حفاری و تمرکز روی چاه های تعمیری و تکمیلی با هدف حفظ، نگهداشت و افزایش تولید است.

    وی اظهار کرد؛ از مجموع چاه های حفر شده ۶ حلقه توسعه ای / توصیفی، ۴ حلقه اکتشافی و ۵۶ حلقه تعمیری بوده است که ۵۰ حلقه آن در موقعیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۸ حلقه در شرکت فلات قاره، ۳ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و ۳ حلقه مربوط به پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران می باشد.

    افشار با اشاره به اینکه در این مدت متراژ حفاری چاه ها به ۵۰ هزار و ۲۵۶ متر رسید، تعداد دستگاه های فعال ناوگان شرکت را در زمان حاضر ۶۱ دکل عنوان کرد و گفت: هم اینک ۱۲ دکل حفاری در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.