• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش رهرو نیوز-دکتر محمد علی اکبری معاون علوم ،مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این مطلب که ارتقای کیفی و کارآمدی دانشگاه آزاد اسلامی از خواسته های مهم و اساسی مقام معظم رهبری است گفت: رو نمایی و آغاز روند اجرایی برنامه ۵ ساله راهبردی و عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا است.
    وی با تصریح به کسب درامد غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری افزود: با آنچه در بودجه سالانه دانشگاه پیش بینی شده بود، هنوز فاصله زیادی را دارد که این امر نیازمند توجه و اهتمام ویژه روسای ،معاونین، اساتید و دانشجویان جهت ایجاد جهش و جنبش علمی و تجاری سازی ایده ها است.
    معاون علوم ،مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ، تکریم و پاس داشتن کرامت انسانی دانشجویان را نصب العین مسئولان دانشگاهی خواند و افزود: دادن عزت، احترام و کرامت به دانشجو می تواند متضمن موفقیت و پیشرفت دانشگاه ها شود.
    وی در این نشست که با حضور روسا ، معاونین و مدیران استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزار شده بود،خواستار ارتقای کیفی آموزشی و علمی در واحدهای دانشگاهی این استان شد.
    دکتر جعفر اسدپور معاون مدیرکل پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست در سخنانی به وضعیت کمی و کیفی سطح آموزشی و علمی واحدهای دانشگاهی خوزستان پرداخت .
    وی در این نشست خواستار پالایش کلاسهای درسی ، تدوین برنامه دقیق درسی، الزام اساتید به حضور در ساعات تعیین شده، برگزاری کلاسهای جبرانی، استفاده از تکنولوژی های جدید در ارائه و تدریس دروس تئوری، توجه ویژه به مهارت آموزی، تدوین محتوای علمی و تخصصی دروس و… در واحدهای دانشگاهی شد .
    دکتر علی افروس رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که میزبانی این نشست را برعهده داشت نیز ضمن خیرمقدم به حاضرین، به ارائه گزارشی از فعالیتها و خدمات این دانشگاه در طول دو سال اخیر پرداخت. وی رشد ۴۰ درصدی درامدهای غیرشهریه ای، جذب ۶۶ رشته کاردانی مهارتی، جذب و راه اندازی رشته های پزشکی و داروسازی، انعقاد ۲۳ قرارداد جدید پژوهشی و علمی ، ایجاد منابع مالی جدید از طریق پارک های علم و فناوری استان، دریافت مجوز جذب دانشجویان خارجی در واحدهای دانشگاهی اهواز وآبادان، صرفه جویی و کاهش هزینه های جاری و جذب بیش از دو هزار و ۳۰۰ دانشجوی جدید در سال جاری از جمله اقدامات مهم این دانشگاه خواند.
    حجت الاسلام و المسلمین حزبه زاده رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست به نقش و کارکرد دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه بویژه در زمینه فرهنگی و مسایل مرتبط به آن سخنانی را بیان کرد.
    گفتنی است در این نشست خانم دکتر سلیمانی مدیرکل امور آموزشی، دکتر ایرانبخش مدیرکل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و مهندس مهری سرپرست فرآیندها و سامانه های معاونت علوم ، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محسن چکین معاون هماهنگی و برنامه ریزی دبیرخانه هیات امنای استان،دکتر پژمان تقی پور بیرگانی رییس شورای پزوهش و فناوری استان، دکتر بیژم کریمی بیرگانی رییس شورای آموزشی استان و همچنین روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای خود به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه های مختلف دانشگاهی پرداختند.