• روز اول مسابقه استعدادیابی با حضور شرکت کنندگان و خانواده هایشان و همچنین عوامل برنامه و گروه های خبری در فرهنگسرای فردوسی ماهشهر برگزار شد .

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، در این روز ۹ شرکت کننده در زمینه های مختلف هنری از جمله مجری گری ، خوانندگی ، نوازندگی و نقاشی به اجرا پرداختند که اکثر اجراها با نظر مثبت داورها مواجه گردید.

     

    اتفاق جالب این رویداد حضور نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال بود که در زمینه اجرا و موسیقی بسیار خوش درخشیدند و پس از آن از نظرات و نکات داوران در جهت رفع مشکلات اجرایی خود استفاده کردند تا در اجراهای بعدی خود ارئه با کیفیت تری داشته باشند.

     

    شرکت کننده های روز اول این جشنواره خانم ها روزانا حیاتی ، رقیه قنواتی پور، پرنیا چراخ، زینب حیاتی و آقایان میلاد زادسر ؛ آرتین بحرینی، مهدی اسدی، کیان مهرجویی، امیر حسین شجاع بودند که هر کدام بعد انتخاب در مرحله مقدماتی به مدت ۲ ماه توسط کارشناسان آموزش دیده و اکنون برای مرحله نیمه نهایی برای شکوفا شدن استعدادهای نهفته خود بروی صحنه آمده و خود را محک زده و هر کدام به نحوی سعی کردند که توانمندی های خود را به نمایش بگذارند .

     

    این رویداد که یکی از برنامه های شاخص فرهنگی صنایع پتروشیمی است توانست در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار در استان خوزستان و در شهرستان ماهشهر با آزمون از نفرات مستعد در زمینه های مختلف هنری کار خود را آغاز کند و با تشکیل دبیر خانه و همکاری اداره آموزش و پرورش و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر و شهر بندر امام خمینی گامی مثبت در راه کمک به اعتلای فرهنگ و هنر بردارد و اکنون در فصل سوم خود نسبت به دوره های پیشین توانسته است به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالاتری طراحی و اجرا گردد.

    بی شک چنین رویدادی فرصتی مغتنم برای رویش جوانه های امید در زندگی نوجوان و جوانان این خطه است تا بتوانند با شرکت در چنین رویدادهایی خود را به منصه ظهور رسانده و توانایی های خود را شناخته و در فضایی سالم و با آموزش صحیح توسط اساتید برجسته به رقابت بپردازند. رقابتی که آینده ای روشن را برایشان رقم زند .

    دکتر کیوان لطفی یکی از داوران این دوره از جشنواره با اشاره به اهمیت این گونه رویدادها و جشنواره ها اظهار داشتند که : ” امروزه آموزش کمی و عددی و همچنین آموزش صرف و سنتی دیگر کافی نیست. آموزش و پرورش آمد که مهارت ها را تقویت کند اما آنقدر درگیر مناسک آموزشی و درگیر عدد و رقم شدیم که اصل راه را گم کردیم و اینگونه محافل ، آموزش غیر رسمی و مهارتی را تقویت می کند و می خواهد بگوید که مهم نیست چه مدرکی جلوی شماست بلکه مهم این است که چی بلد هستید و اینکه چطور به خودتان نگاه می کنید و اینگونه می توان اعتماد به نفس نسل جدید را ترمیم کرد و آنها را به خودباوری رساند و از خود باوری آنها در خدمت توسعه استفاده کرد.

     

    این جشنواره ها درباره گرامی داشت آدم ها است، گرامی داشت استعداد و جایگاه های آدم ها است . نیرو سازی می کند اعتماد به نفس می دهد و حال آدمها را خوب می کند و فرصت دیدن شدن می دهد”.