• سومین دوره جشنواره استعدادیابی پترو ماه توسط شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی به نمایندگی از شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه شهرستان بندر ماهشهر در راستای وظایف و مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی خود نسبت به کارکنان و خانواده های صنایع پتروشیمی و همشهریان دایر شده که مطابق با تقویم فرهنگی ورزشی شرکت های پتروشیمی از تاریخ ۲ الی ۴ آذر ماه سال ۱۴۰۱ در فرهنگسرای فردوسی شهرستان ماهشهر برگزارگردید.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، این مسابقات در سه مرحله مقدماتی ، نیمه نهایی و فینال برگزار می شود که مرحله مقدماتی و مرحله نیمه نهایی این رویداد در بخش های مختلف هنری و در گروه های سنی مختلف برگزارگردیده است .

    داوران این مرحله از جشنواره را دکتر کیوان لطفی در بخش اجرا ، استاد قاسم غلام‌حیدر در بخش هنر‌های نمایشی ، آقای عزیز حیدری در بخش برنامه سازی ، آقای احسان جوادی در بخش موسیقی و آقای فرهاد روستایی در بخش هنرهای تجسمی به عهده داشتند ، که به سنجش ۴۰ اثر از آثار پذیرفته شدگان در دوره مقدماتی پرداختند .

    در این مرحله از میان ۴۰ نفر راه یافته به مرحله نیمه نهایی ، ۱۵ نفر انتخاب و به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند تا در حضور داوران کشوری به رقابت بپردازند. لازم به ذکر است که بخش پایانی این رویداد در تاریخ ۱۴ آذرماه برگزار خواهد شد که داوری این مرحله حساس به عهده خانم ها فریبا کوثری ، الهه رضایی و آقایان مجید اخشابی و سید امیر جاوید خواهد بود.
    این رویداد که یکی از برنامه های شاخص فرهنگی صنایع پتروشیمی است توانست در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار در استان خوزستان و در شهرستان ماهشهر با آزمون از نفرات مستعد در زمینه های مختلف هنری کار خود را آغاز کند و با تشکیل دبیرخانه و همکاری اداره آموزش و پرورش و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر و شهر بندر امام خمینی گامی مثبت در راه کمک به اعتلای فرهنگ و هنر بردارد و اکنون در فصل سوم خود نسبت به دوره های پیشین به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالاتری طراحی و اجرا گردد.

    از دیگر ویژگی های قابل اعتنا در برگزاری سومین فصل این جشنواره باید به عدم محدودیت در رده های مختلف سنی اجرا گران و رشته های مختلف در زمینه سرگرمی و هنری اشاره کرد که بی شک در ارتقا سطح کیفی رویداد تاثیر بسزایی داشته است . بی شک این رویداد آغاز و شروع راهی پر فراز و نشیب برای هنرمندان شرکت کننده و به نوعی سکوی پرتاب برای رسیدن به اهداف و قله های موفقیت آنها است و این مسابقه در راستای شناسایی و پرورش استعداد ها ، اتفاقی بزرگ در سطح شهرستان ماهشهر است .

    اما با نگاهی دقیق تر به پتانسیل ها و ظرفیت های افراد در این استان می توان دید که این جشنواره قابلیت استانی شدن را نیز دارد. از اتفاقات جالب در روز سوم این رویداد همزمانی جشنواره استعدادیابی پتروماه و برد تیم پرافتخار فوتبال ملی ایران در بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل کشور ولز بود که فضای شاد و مهیج این جشنواره را صد چندان کرد بطوریکه حس غرور و شعف را در چهره تک تک عوامل اجرایی و شرکت کنندگان این جشنواره می شد دید .

    همچنین در پایان برنامه ، برندگان و راه یافته گان به مرحله فینال در کنار خانواده هایشان و همه عوامل این رویداد به تماشای اجرای زنده ی آهنگ « لحظه صعود » توسط احسان جوادی خواننده جوان و خوش آتیه کشورمان نشستند و حس خوشایند پیروزی خود در جشنواره پتروماه و پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان را نیز جشن گرفتند.

    باید اشاره کرد که امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر با برنامه ریزی و طراحی بسترهای مناسب و امکانات لازم برای این رویداد فرهنگی هنری تلاش دارد تا گامی موثر در جهت شناسایی افراد با نبوغ و با استعداد در زمینه های مختلف هنری برداشته و راه سعادت آنها را هموارتر سازد .خاطر نشان می کند که برگزار کنندگان این رویداد با در نظر گرفتن پدیده بسیار مهم در دنیای امروز یعنی استعداد یابی نسل نو در صدد کشف و شکوفایی استعدادهای ناب در افراد اقدام به طراحی و اجرای این جشنواره به شکلی هدفمند نموده اند که بی شک تاثیر این اقدام در حوزه های اجتماعی بسیار کارآمد خواهد بود.

    همچنین لازم به ذکر است که حضور و حمایت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محمدی پور امام جمعه شهرستان ماهشهر ، آقای مجتبی شریفی سرپرست روابط عمومی اداره عملیات غیر صنعتی شهرستان ماهشهر ، آقای محفوظیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر ، آقای درویشی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر و آقای کامران رئیس قنواتی ریاست روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، آقای حمیداوی رئیس بنیاد مهدویت شهرستان رامشیر از دیگر اتفاقات این رویداد فرهنگی بود .