• به گزارش پازگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، رضا امینی شهردار اهواز در دیدار با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفت؛ ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان اظهار داشت: این تبریک را خدمت بسیجیان قدیمی که امروز در کسوت کارمند شهرداری خدمت آنها هستیم عرض می کنیم و خاطره شهدای مظلوم بسیج مخصوصاً بسیجیان عزیزی که در اغتشاشات اخیر مظلومانه به شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

    وی عنوان کرد: بسیج یک مکتب فرهنگ ساز است اما گرامیداشت موضوعات مختلف در انقلاب مان ویژه بسیج و کارکردش در حوزه‌های مختلف است و بایستی به نقش روحیه بسیجی در مدیریت کشور پرداخت و بر آن متمرکز شد. اگر چه بسیج قدرت نظامی محسوب می شود و خار در چشم دشمنان است در بسته های سازندگی و عمرانی و خدماتی هم بسیج و سپاه انصافاً جایگاه بسیار مهمی دارند.

    امینی بیان کرد: بسیج یکی از نهادهای مهم و قابل اتکا هم برای مردم و هم حاکمیت است. جایی که اسم سپاه و بسیج باشد مردم با سکینه قلبی خاصی موضوعات را رصد و پیگیری می کنند. این هفته هفته ی بسیج است که به بهانه گرامیداشت آن، ما خدمت سرداران پر افتخارمان به ویژه سردار شاهوارپور، سردار هاتف، جناب سرهنگ حسینی و سایر عزیزان رسیدیم و این کلام حضرت آقا است که بسیجی باید وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بمانند.

    شهردار اهواز گفت: امروز اگر واقعاً بسیج در موضوع امنیت و اغتشاشات نبود به نظر بنده بقیه ارکان حاکمیت کامل نبود و برای مواجه با این موج شدیدی که دشمن در یک جنگ ترکیبی راه اندازی کرده بود؛ خوشبختانه بسیج مثل همیشه سرافراز از این آزمون بزرگ بیرون آمد و این مایه افتخار ما در کشور است و امیدواریم در آینده همه دستگاه ها به اهمیت حضور بسیج بیش از گذشته واقف باشند و برای اقبال بیشتر از توانمندی های این شجره طیبه در خدمات رسانی به مردم کمک کنند.

    امینی افزود: خوشبختانه در اهواز حضور قرارگاه سازندگی خاتم که از بخش‌های مهم سپاه و از ارکان سازندگی کشور است، امید را در مردم بالا برده و ما هم بعنوان مدیریت شهری باید از این ظرفیت به نحوی بهره برداری کنیم که روحیه امید و نشاط در مردم بیشتر شود.

    وی ضمن قدردانی از شورای شهر گفت: وجود شورا انصافاً یک سرمایه و فرصتی است که حضور ۱۳ عضو انقلابی و بسیجی شورا باعث احساس پشتیبانی و قوت قلب برای مدیریت شهری است برای مثال در بخش عمرانی هر ۱۳ نفر در کسوت ۱۳ مدیر توانمند ظاهر شدند و هیچ جدایی بین شهرداری و شورای شهر نیست.
    اگرچه در موضوعاتی ممکن است اختلافاتی باشد اما اختلاف، سلیقه‌ای، کارشناسی و فنی است که اتفاقاً باعث رشد افراد و شهر می شود. اما در کل فرصت خوبی است که باید همه ما به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

    امینی عنوان کرد: آنچه که امروز می تواند اهواز و خوزستان را در مسیر توسعه، رشد بیشتر و سرعت بیشتری بدهد؛ انسجام بین بخشی است که با حضور به ویژه سپاه و بسیج می توان از ظرفیت هایی مثل منطقه آزاد یا اداره اموال تملیکی یا زمین هایی که در شهر وجود دارند که متاسفانه امروز در قالب تهدید شهر را آزار می دهند؛ استفاده کرد و آنها را به فرصت تبدیل کرد.

    شهردار اهواز ادامه داد: نگاهی که حاکمیت امروز بر توسعه خوزستان و اهواز دارد یک فرصت استثنایی است و اگر نتوانیم از این فرصت ها استفاده به جا کنیم فاصله مان با شهرهایی که در ادوار مختلف سرعت رشد خوبی داشتند، کم نخواهد شد. لذا در موضوعات امنیتی مربوط به مدیریت شهری؛ امنیت تاسیسات و تجهیزات شهری جدای از بحث امنیت سیاسی و جانی مردم، دغدغه مهمی است که انروز با آن دست به گریبانیم و در این زمینه بی نظمی خاصی متاسفانه در حال رشد است.

    مثلا در بحث ساماندهی بخش‌های مهمی از شهر مثل دستفروشان یا سه راهی خرمشهر یا زرگان و یا بازارهای های غیر رسمی که وجود دارد و همچنین ساماندهی فضاهای سبز که باید برای مردم دل انگیز باشد متاسفانه با حضور بعضی افراد دور از شان مردم و گاهی اراذل و اوباش شرایط ناامنی برای شهروندان بوجود می آید و نیروهای نظامی در این زمینه می توانند به مدیریت شهری به طور ویژه کمک کنند و به نظرم اگر بخواهیم درس خوبی از اغتشاشات گرفته باشیم نقاط خالی و ضعف های خود را مرور کنیم؛ بایستی در این زمینه ها قدری بیشتر انسجام داشته باشیم و رابطه بین مدیریت شهری و بسیج و سپاه قدس نهادینه تر و بهتر شود و از توانایی دو طرفه به نفع مردم استفاده شود.

    وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش خاطرنشان کرد: اگرچه با شرایط مطلوب و مورد نظر شهری فاصله معناداری داریم اما باید تلاش بیشتری کنیم و با انسجام و همدلی، آهنگ واحدی در حرکت توسعه شهری ایجادکنیم تا بتوانیم اعتماد مردم که سرمایه اصلی انقلاب هستند را بیش از پیش تقویت نماییم.