• مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: دوره آشنایی با سیستم گازهای مبرد جایگزین RAC سازگار با محیط زیست با حضورمربیان و تکنسین‌های تهویه وتبرید فعال در بازار به‌ صورت حضوری وازطریق وبیناربرای استانهای ایلام وبوشهر در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) شهرستان اهواز برگزار شد.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم گازهای مبرد RAC سازگار با محیط زیست، اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر مبردهای طبیعی به علت سازگاری با محیط زیست، در دسترس بودن و خواص مناسب ترموفیزیکی، به عنوان جایگزینی مناسب برای مبردهای مصنوعی در سیستم‌های برودتی، مطرح شده‌اند.

     

    ملایی هزاروندی گفت: این مبردها؛ پروپیلن(R1270)، پروپان(R290)، ایزوبوتان(R600a)، R407c ،R410a ،R12 ،R22 و R134a برای استفاده در سیستم‌های تبرید متداول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

     

    وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را که در اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان با حضور فعالان بخش تهویه و تبرید و همچنین مربیان سطح استان انجام شد، ارتقای دانش تکنسین‌ها و مربیان در خصوص گازهای مبرد‌های مخرب محیط زیست و نحوه جایگزین کردن آن با مبردهای هیدروکربنی سازگار با محیط زیست اعلام کرد.

     

    ملایی هزاروندی بیان کرد: در این کارگاه آموزشی در خصوص حذف تدریجی لایه ازون، پروتکل منتذال و کاهش تدریجی مبردهای مخرب لایه ازون، مبردهای مورد استفاده در صنعت تبرید و تهویه مطبوع، فن آوری های جایگزین مبردهای HCF و HFC، استفاده از مبردهای جایگزین RAC طبیعی و سازگار با لایه ازون، روش ها و اصول کارکرد و تعمیر سیستم های برودتی با مبردهای جایگزین مهارت های فنی ارایه شد.

     

    مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: دوره یاد شده با توجه به تفاهمنامه با برنامه دفتر حفاظت لایه اوزن سازمان ملل متحد و با همکاری سازمان محیط زیست با حضور استانهای ایلام وبوشهر به‌صورت وبینار در روزهای ۱۵و۱۶ آذر برگزار شد.