• رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یکی از مواردی که برای سایر شرکت های آلاینده وجود دارد این است که با وجود تصویب قانون عوارض آلایندگی تاکنون کارگروه این قانون تشکیل نشده است تا درصد آلایندگی شرکت‌ها مشخص شود، شرکت ها با این بهانه که درصد آلایندگی آنها مشخص نیست از پرداخت عوارض سر باز می زنند.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سیاوش محمودی امروز سه شنبه ۱۳ دیماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، تلاش شده است زیرساخت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف که کار نشده یا اقدامات کمتری صورت گرفته و نیازمند اصلاح هستیم را ایجاد کنیم، در حاضر نیز در تلاش هستیم، علاوه بر آن بودجه ۱۴۰۲ و برنامه جامع اهواز ۱۴۰۵ در حال تدوین و طی هفته های آینده به شورای شهر ارسال می شود.

    وی افزود: بهبود زیرساخت‌های هوشمند سازی از جمله اولویت های مهم این دوره می باشد بدین صورت که با استفاده از نرم افزار سیگما از تمام مراحل یک پروژه از مرحله تدوین تا اتمام پروژه و اینکه در چه مرحله ای قرار دارد مشخص و قابلیت تجزیه و تحلیل دارد تا بتوانیم به شهروندان گزارش دهیم، علاوه بر آن فروش الکترونیکی بلیط اتوبوس و پنجره واحد خدمات نیز از جمله مواردی هستند که به زودی اجرایی می شوند.

    رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: کلیات ارکان برنامه جامع اهواز ۱۴۰۵ در شورای شهر تصویب شده است اما جزئیات اما همچنان در شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد و به محض دریافت توسط شورای شهر تصویب می شود این برنامه با چشم انداز با شعار اهواز، همدلی و زندگی تعریف شده است و بر اساس آن به دنبال تاب آوری و افزایش انعطاف‌پذیری شهری هستیم و بتوانیم عدالت و توزیع متواز خدمات و مشارکت پایدار را در اهواز داشته باشیم.

    وی با اشاره افزایش تعامل با سازمان برق و آبفا اضافه کرد: برگزاری جلسات مختلف با سایر دستگاه از جمله مواردی هست که در این دوره از شورای شهر به طور مرتبط هر دو هفته یک بار با دعوت از سایر دستگاه ها دنبال استفاده از ظرفیت‌ها ک افزایش تعامل و هم افزایی هستیم.

    محمودی ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی در حال رایزنی با سایردستگاه‌ها و بانک‌ها هستیم تا بتوانیم با اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی به هر راننده بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را توسعه دهیم چرا که در حال حاضر ۲هزار درستگاه تاکسی در اهواز وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آنها فرسوده هستند که باید نوسازی شوند علاوه بر آن ۵۰ دستگاه ون تاکسی خریداری و در آینده میز یکصد دستگاه جدید خریداری می‌شود.

    وی تاکید کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار یکی از ضعف‌های مدیریت شهری بوده که با پیگیری‌های انجام شده به زودی چند پروژه سرمایه گذاری شده کلید خواهند خورد و اعلام می شوند.
    رئیس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: وجود نوارهای حفاری و اسفالت معابر از جمله مهمترین گلایه‌های شهروندان است، با این حال در ۹ ماه گذشته بالغ بر یک میلیون متر مربع آسفالت اجرا شده است و در پنج ماه آینده نیز یک و نیم میلیون متر مربع آسفالت می شود.

    وی اضافه کرد: بر اساس قانون هر دستگاهی که مجوز حفاری از شهرداری دریافت می کند پس از انجام کار باید معبر را به حالت اولیه خود بازگرداند، تا کنون شهرداری در بسیاری از موارد هیچگونه تاییدیه ای در این خصور به شرکت آبفا در خصوص نوارهای حفاری آسفالت شده نداده است.

    محمودی ادامه داد: دستگاه‌ها باید اراضی خود محصور نمایند عدم حصار بندی این اراضی سبب تجمع نخاله‌های ساختمانی در این اراضی شده است لذا انتظار می‌رود علاوه بر اینکه دستگاه‌ها اراضی خود را محصور کنند شهرداری نیز باید تا عید نوروز نخاله های ساختمانی را ساماندهی کند.

    وی تصریح کرد: طرح هر هفته چند افتتاح تا کنون در ۲۳ هفته برگزار شده است و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه اجرایی شده است که پروژه‌های شاخص مانند تقاطع ها را به این میزان باید اضافه کنیم با این حال از شهرداری انتظار می‌رود پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد تا رضایت مندی شهروندان جلب شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: حوزه زیباسازی شهری در دو قسمت گلکاری و نورپردازی در حال اجرا است بدین صورت که گلکاری های زیادی در میادین و بلوارها صورت گرفته است و تا عید نوروز شاهد شکوفایی آنها هستیم علاوه بر این نورپردازی های متعددی تدارک دیده شده است تا شاهد چهره زیبایی از خیابان‌ها و معابر باشیم.

    وی در ادامه گفت: دریافت عوارض حق شهرداری‌ها بوده که این حق به درستی و کامل پرداخت نمی شود مجموع عوارض آلایندگی دریافت شده از شرکت نفت یک هزار و پنجاه میلیاردتومان است که انتظار می رود مابقی آن و جریمه دیرکرد آن پرداخت شود، یکی از مواردی که برای سایر شرکت های آلاینده وجود دارد این است که با وجود تصویب قانون عوارض آلایندگی تاکنون کارگروه این قانون تشکیل نشده است تا درصد آلایندگی شرکت‌ها مشخص شود، شرکت ها با این بهانه که درصد آلایندگی آنها مشخص نیست از پرداخت عوارض سر باز می زنند.