• به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از شهر نوشت، برابر با اطلاعات منتشر شده در اطلس اجتماعی، خوزستان از بیشترین گروه سنی معتادین کشور یعنی بالغ بر ۲۰ هزار ۵۲۸ نفر برخوردار است. در این دسته بندی استان فارس با ۱۹ هزار ۸۲۹ نفر جایگاه دوم را دارد و استان قم با ۵۴۸ نفر، کمترین گروه سنی معتادین را دارد.

    بنا به گفته کارشناسان، این شرایط در حوزه طلاق، همسرآزاری، سرقت، تعداد زندانیان و درگیری های ناشی از مواد مخدر تاثیرات مستقیمی دارد. در ایران عامل اصلی ۶۰ درصد طلاق‌ها، ۵۵ درصد همسر آزاری‌ها، ۳۵ درصد سرقت‌ها، ۸۰ درصد زندانی‌ها و ۲۳ درصد نزاع و درگیری‌ها ناشی از مواد مخدر است.

    همچنین باید توجه داشت که عمده‌ترین علت بیماریهای واگیردار مثل ایدز هم ناشی از مصرف مواد مخدر است و برای مبارزه با این پدیده، سالانه ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی کشورصرف این موضوع می شود.

    از آنجایی که ایران پرچم دار مبارزه با مخدر در دنیا است باید به کشف حدود ۹۰ درصد تریاک جهان در ایران طی سال گذشته اشاره کرد که سهم استان خوزستان نیز در این زمینه بالای ۲۵ درصد است.

    در کنار تلاش هایی که صورت می گیرد، باید یادآورشد که معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان می توانست نقش تاثیرگذارتری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر داشته باشد.

    در همین رابطه لازم است تا عملکردهای معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان خوزستان شفاف بیان گردد.

    اینکه چرا خوزستان از بیشترین گروه سنی معتادین کشور برخوردار باشد؟ این سوال را چه شخصی می تواند پاسخ دهد؟

    آیا معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان طی یکسال اخیر، عملکرد قابل ملموس و تاثیرگذاری در این عرصه داشته است؟