• سخنگوی ستاد مانور مقابله با بحران سیل منطقه شمالغرب کشور گفت : ‌به مدت ۲ روز و با حضور ۶ استان کشور،‌ مانور آمادگی و آموزشی مقابله با بحران سیل در اردبیل در حال اجرا می باشد.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از تایماز نیوز؛ حسین قدیمی اظهار کرد : این مانور با حضور استاندار و مسئولان استانی با رمز یا فاطمه‌الزهرا و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با دستور مستقیم استاندار آغاز شد .
    وی عنوان کرد این مانور با هدف مقابله با بحران سیل در منطقه شمالغرب کشور طراحی شده و همکاران در این مانور با ابعاد گسترده آمادگی و مقابله با هرگونه خطرات احتمالی آشنا خواهند شد.
    وی از حضور ۲۹۴ نفر در قالب ۳۰ اکیپ در این مانور خبر داد و تصریح کرد : مانور مقابله با بحران سیل منطقه شمالغرب کشور سبب افزایش توانمندی و آمادگی صنعت آب و برق در مقابل حوادث و خطرات طبیعی و غیرطبیعی خواهد شد.
    قدیمی افزود: در این مانور استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، کردستان، زنجان و گیلان و اردبیل حضور خواهند داشت.
    وی فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه این مانور را یادآور شد و خاطرنشان کرد : قبل از اجرای مانور کمیته‌های برنامه‌ریزی ، عملیات ، پشتیبانی ، اطلاع‌رسانی ، کمیته امنیت ، کمیته بهداشت ، ایمنی و محیط زیست متشکل از همکاران مرتبط در صنعت آب و برق تشکیل شدند و هر کدام سناریوی از پیش تعیین شده را برای خود تدوین کرد ه و براساس تقسیم وظایف عمل خواهند نمود .


    قدیمی اصلی‌ترین هدف این مانور را افزایش هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی صنعت آب و برق استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد : با همکاری مشترک شرکت‌های توزیع نیروی برق، امور انتقال ، آب منطقه‌ای ، آب و فاضلاب استان شاهد برگزاری موفق مانور و آمادگی بیشتر شرکت‌های صنعت آب و برق استان در مقابله با بحران‌ها خواهیم بود.
    رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان اردبیل اجرای این مانور را در افزایش توانمندی برای مقابله هوشمندانه در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه سیل مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های صنعت و برق، تمرین هماهنگی بین سازمان‌ها و مردم، اسکان اضطراری، ایجاد مهارت و اعتماد به نفس در همکاران، شناسایی نقاط ضعف و قوت و… از اهداف پیش‌بینی شده در این طرح است .
    سخنگوی مانور مقابله با سیل ادامه داد : سد «یامچی» اردبیل محل اجرای مانور مقابله با سیل است و همکاران عملیاتی از صنعت آب و برق اردبیل ، آذربایجان‌شرقی، غربی، کردستان، زنجان و گیلان طبق سناریو فعالیت خواهند کرد.