• به گزارش پایگاه خبرز رهرونیوز، حمید رضا فلاح روز سه شنبه در نشست خبری در محل این اداره کل بیان کرد: با توجه به فصل سرما و نیاز کشور و استان به گاز، میزان مصرف گاز روزانه صنایع در خوزستان را کاهش دادیم.

    وی گفت: این کاهش مصرف به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا صنایع بتوانند با کمترین ظرفیت، تولید کنند و تعطیل نشوند.
    وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اقتصاد خوزستان در اداره کل صمت استان برنامه ریزی می شود افزود: سیاست و برنامه های این اداره کل بر اقتصاد استان بسیار اثر گذار است.

    وی با اشاره به صدور ۶۴۰ جواز تاسیس از ابتدای امسال تاکنون در خوزستان ادامه داد: با عملیاتی شدن این‌ مجوزها ۲۵ هزار شغل در خوزستان ایجاد خواهد شد.

    فلاح با اشاره به تعداد بازرسی های از مراکز صنعتی و صنفی در خوزستان از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: در این مدت ۱۹۵ هزار بازرسی صورت گرفت که ۱۰ هزار پرونده به ارزش ۸۲ هزار میلیاد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

    وی گفت: ۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد که ۳۸۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

    فلاح ادامه داد: چندین پروژه تحولی را در دست کار داریم که مهم ترین آن راه اندازی معادن راکد، برگشت به تولید واحدهای غیر فعال و ثبت واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت برای شفافیت تحویل و توزیع و ذخیره کالا در استان است.

    *برگشت به تولید یکصد واحد تولیدی تا پایان امسال در خوزستان

    مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: تا پایان امسال ۱۰۰ واحد راکد در خوزستان به چرخه تولید برمی ‌گردند.

    وی افزود:هم اکنون ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان وجود دارد که ۱۸۰ واحد از این تعداد قابلیت برگشت دارند.

    فلاح گفت: مشکل واحدهای تولیدی در خوزستان که به دلیل مختلف به تملک بانک ها در آمده اند تا پایان امسال برطرف خواهد شد.

    *تامین اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی از محل تبصره۱۸

    مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای کمک به واحدهای تولیدی خوزستان از محل تبصره ۱۸ به زودی تامین خواهد شد.

    فلاح افزود: بر اساس اعلام بانک های خوزستان یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

    وی گفت: به نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها معترض هستیم و باید بیش از این به واحدهای تولیدی کمک شود. مطالبه ما پرداخت تسهیلات از منابع استان از سوی بانک ها است.

    فلاح افزود: بانک ها باید به اندازه منابعی که وارد خوزستان می شود تسهیلات پرداخت کنند و پاسخگوی نیاز استان باشند.

     

    منبع:روابط عمومی