• روز دوشنبه (۱۵اسفند) همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی آیین گرامی‌داشتی در شرکت کارون برگزار شد به همین مناسبت سه واحد نهالستان، دو واحد قلمستان و یک واحد گلخانه، در مجموعه آب رسانی این شرکت(واش واتر) با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز و مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان افتتاح گردید.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تبریک میلاد خجسته ولی عصر(عج) و اعیاد شعبانیه، نگاه جهادی و اعتقادی دولت سیزدهم در همه عرصه ها من جمله حفاظت از محیط زیست را قابل توجه ارزیابی کرد.

    مهندس علیرضا دانشی گفت: هرچند با اقدامات جهادی توانسته ایم میزان گازسوزی در شرکت را به چهاردرصد کاهش دهیم اما هدف گذاری کرده ایم که با عظم و اراده ای پولادین این میزان را به حداقل ممکن کاهش دهیم. و در جهت دستیابی به فضای با طراوت تر اقدام نماییم.

    وی با تبیین اقدامات صورت پذیرفته در خصوص انجام تفاهم نامه مناطق با مدیریت منابع طبیعی استان خوزستان گفت: مجموعه مناطق نفتخیز جنوب به صورت خود جوش و بدون هیچ چشم‌داشتی در این حوزه ورود کرد هم اکنون با تولید ششصد هزار قلمه که دویست هزار قلمه مربوط به شرکت کارون است، بخش اعظم تعهدات خود را به انجام رسانیده است. اما این شیوه حسنه متوقف نخواهد شد.

     دانشی افزود اقدامات انجام شده بدون هیچ هزینه، تعریف بودجه و صرفا با اتکا به کارکنان خود صنعت و با استفاده از اقلام موجود در انبارهای ضایعات شرکت به اجرا درآمده. و ازین پس در نظر داریم به کمک دانشگاه این رویه را به صورت علمی و هدفمند تداوم بخشیم.

    در ادامه این همایش مهندس سجادی مدیر کل منابع طبیعی استان طی سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد مناطق نفت‌خیز جنوب در عمل به رسالت خود نسبت به پویش مردمی کاشت درخت گفت: با عظم و اراده ای که در مدیرعامل و مجموعه مناطق سراغ داریم این امید میرود که این روال تداوم داشته باشد.

    دکتر موالی زاده سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز نیز ضمن تبریک ولادت امام زمان(عج) ماه شعبان گفت: امروز که اهمیت به محیط زیست دیگر همچون ادوار گذشته یک رفتار لوکس و فانتزی محسوب نمی شود و در فرهنگ جامعه نهادینه شده است، مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب با احترام به محیط زیست به رسالت خود در این حوزه جامه عمل پوشانده لذا انتظار می رود این رویه در دیگر سازمان ها نیز تسری یابد  و دیگر مدیران هم این روال را در پیش گیرند.

    در این مراسم پس از کاشت نهال به صورت نمادین توسط مدیران و مسئولین استان، واحدهای قلمستان، نهالستان و گلخانه شرکت کارون افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.