• نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: ناقص اجرا شدن مصوبه مجلس مرتبط به حذف ارز ترجیحی و استفاده از ما به‌التفاوت آن با ارز آزاد برای تامین کالاهای اساسی و اجرای طرح دارو یار ، قیمت کالاها را افزایش داد و گردش مالی و چرخه تولید دارو را دجار مشکل کرد.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از بام میبد، سید جلیل میرمحمدی در نشست با خبرنگاران و رسانه‌های میبد با عذرخواهی از مردم به خاطر تحمل مشکلات اقتصادی افزود: قرار بود به دنبال آزاد سازی ارز ترجیحی دولت کالابرگ الکترونیکی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ را در اختیار مردم قرار دهد ولی در اردیبهشت ۱۴۰۱ شاهد تغییر در پرداخت یارانه به ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان بودیم که با مجلس هماهنگ نشده بود.

    وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح دارو یار نیز که قرار بود داروهای تحت پوشش بیمه به قیمت شهریور ۱۴۰۰ باقی بماند کامل اجرا نشد و ما به التفاوت ارز ترجیحی و آزاد به موقع برای موارد تعیین شده تخصیص نیافت.

    نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: امسال ۶۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح دارویار اختصاص داده شده‌است که انشاءالله با افزایش اعتبار اختصاص یافته هم مشکلات دارو رفع شود و هم  کالابرگ الکترونیک اجرایی شود و ۱۱ کالای اساسی مورد نیاز مردم از جمله روغن ، گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، قند ، شکر تامین و به صورت کالابرگ الکترونیک در اختیار مردم قرار گیرد.

    وی در مورد کاربافی میبد نیز گفت: سال ۹۴ کاربافی به اسم میبد به عنوان اثر ناملموس به ثبت ملی رسیده و همچنان اعتبار دارد و کاربافی هم اکنون به جز میبد به نام هیچ یک از شهرهای استان یزد ثبت نشده‌است و هیچ گونه مصوبه‌ای در وزارت میراث فرهنگی مرتبط به کاربافی به نام شهر دیگری از استان یزد وجود ندارد.

    میرمحمدی تصریح کرد :ثبت جغرافیایی و جهانی کاربافی به نام میبد باید از سوی مسئولان میبد و با طی  مراحل اقدامات اداری پیگیری شود.

    وی همچنین اعلام آمادگی برای پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل کارخانجات و مینی بوسرانی شهرستان درصورت همکاری و حمایت از سوی بخش صنعت کرد.

    نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان فعالیتهای انجام شده در حوزه درمان و با اشاره به تاسیس صندوق حمایت از بیماران سرطانی ، خاص و صعب الاعلاج اظهار کرد: از آغاز به کار این صندوق از آذر ۱۴۰۱ تاکنون در استان یزد سه میلیارد تومان به بیماران پرداخت شده‌است.

    در این نشست به مشکلات نوبت دهی و سامانه نوبت دهی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) و نبود پزشکان فوق تخصص در این بیمارستان اشاره شد و همچنین لزوم قانون‌مند شدن و شناسنامه دار شدن فضای مجازی مطرح شد.