• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به ارائه خدمات شبانه روزی مراکز بهداشتی و درمانی در ایام نوروز گفت: در حوزه سلامت تاکنون ۴۰ هزار و ۲۳۲ مورد خدمت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی توسط مراکز بهداشتی درمانی ارائه شده است.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز؛ دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: مراکز درمانی این دانشکده در طرح سلامت نوروزی امسال توانسته اند تاکنون ۳۷ هزار و ۱۴۶ مورد ویزیت پزشکان عمومی و تخصصی را انجام دهند.

    وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۳۷ مورد بازرسی تا ۱۵ فروردین ماه توسط کارشناسان بهداشت محیط در سطح شهرستان انجام شده است.

    دکتر کلانتر اذعان داشت: در بازرسی های طرح بسیج سلامت نوروزی، تعداد ۱هزار و ۷۲۸ مـورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۰۹ مورد از اماکن عمومی و مراکز اقامتی بازرسی و همچنین ۳۸۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

    رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۲هزار و ۴۴۰ مورد کلرسنجی منابع آب، ۷۸ مورد نمونه برداری میکروبی از آب، تعداد ۱۱ مورد رسیدگی به شکایات ۱۹۰ و بالغ بر ۱۰۰۰ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، ۱۵ پلمب و ۲۳۶ اخطاریه صادر شده است.

    وی در پایان تعداد کل ماموریت انجام شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس۱۱۵) را ۵۴۹ ماموریت عنوان کرد و یادآور شد: در این مدت به تعداد ۲هزار و ۴۳۶مورد تماس تلفنی، ۴۸۲مورد حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی، ۶۷ مورد مشاوره پزشکی و تعداد ۳۰۷مورد انتقال به مراکز درمانی ارائه خدمت شده است.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز