• امسال با وجود خشکسالی ها در استان اردبیل آب رود ارس به محصول کلزای این شرکت برکت بخشید که پیش بینی شده بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع شرکت کشت و صنعت مغان تولید و روانه کارخانه های روغن کشی کشور شود.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز؛ به نقل از تایماز نیوز، قاسم محمدی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در اولین روز برداشت کلزا از مزارع شرکت گفت: امسال ۱۰ هزار و ۲۸ هکتار با الگوی کشت پاییزه، محصول کشت شده که هزار و ۶۰۰ هکتار آن متعلق به کلزا است. الحمدالله از امروز برداشت آن شروع شده است و پیش بینی ما برداشت بیش از ۵ هزار تن می باشد که امسال یک رکورد ۲۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته رقم خواهیم زد.

    محمدی در ادامه افزود: امسال ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم را در برنامه کشت خود داشتیم که با تولید ۲۵ الی ۳۰ هزار تن محصول، رکورد جدیدی را ثبت خواهیم کرد. در قیاس با سال زراعی گذشته افزایش راندمان ۲۰ درصد را پیش بینی می کنیم.

    لازم به ذکر است در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه  کشت دانه کلزا برای خودکفایی در تولید روغن کشت این محصول در اولویت برنامه های شرکت مغان قرار گرفته است. جهت جلوگیری از ریزش دانه کلزا برداشت این محصول با دستگاه های مکانیزه انجام می شود. تعداد ۳۴۰ دستگاه اعم از سبک و سنگین در امر برداشت کلزا فعالیت می کند که ۷۰ دستگاه آن از کمباین های مدرن و بروز دنیا می باشد.

    • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس