• رییس بسیج اساتید خوزستان مهم‌ترین برنامه بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و همچنین در حوزه عمومی نقش آفرین هستند.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، اکبر حیدری عصر روز سه شنبه ۳۰ خردادماه در نشست خبری با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران که در دفتر بسیج رسانه خوزستان در اهواز برگزار شد بااشاره به اینکه ۳۱ خرداد مصادف با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است گفت: با درخواست اساتید بسیجی و تاکید مقام معظم رهبری، روز ملی اساتید بسیجی نامگذاری شده است.

    وی افزود: برنامه گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران به صورت برخط در هفت نقطه استان (دانشگاه شهید چمران اهواز، جندی شاپور دزفول، صنعتی بهبهان، علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه آزاد اندیمشک، ایذه و مسجدسلیمان) برگزار می شود.

    حیدری بیان کرد: هر ساله به مناسبت این روز، اساتید بسیجی سراسر استان، یاد و خاطره شهید چمران را به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی می‌دارند و این فرصتی برای تبیین و نقش آفرینی اساتید بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و … است.

    رییس سازمان بسیج اساتید خوزستان گفت: مقام معظم رهبری تعاریف بسیار زیبایی از دکتر شهید چمران دارند و شهید چمران را در شاخصه‌های اعتقادی، فکری، مدیریتی و علمی به عنوان استاد الگو و تراز انقلاب اسلامی برای استادان انقلابی و بسیجی ترسیم می‌کنند.

    وی افزود: شهید چمران در تخصص خود جزو نفرات اول دانشگاه برکلی آمریکا بود و درخواست همکاری از سوی ناسا را رد کرد. او بعد از انقلاب به عنوان یک رزمنده و مجاهد فی سبیل الله در عرصه‌های دفاعی و نظامی حضور یافت و گروه جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و خود را فدای آرمان‌های اسلام کرد.

    حیدری با اشاره به توصیف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم گفت: در جنگ ترکیبی امروز، نقش همه اساتید به ویژه استادان بسیجی تاثیرگذار است.

    وی افزود: دشمن می‌داند موفقیت جمهوری اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی در بستر دانشگاه و به دست دانشگاهیان محقق خواهد شد، لذا دانشگاه را آماج حملات خود قرار داده است.

    رییس بسیج اساتید خوزستان مهم‌ترین برنامه بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و بیان: بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و همچنین در حوزه عمومی نقش آفرین هستند.