• مالیات به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت‌ها به ویژه در کشورهای توسعه یافته رویکردی اصولی به تامین درآمدها و استقلال اقتصادی کشورهای جهان گشوده و دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، تامین عدالت اجتماعی و سازماندهی فعالیت‌های اقتصادی را امکان‌پذیر نموده است.
    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل ازتایماز نیوز / امروزه در بسیاری از کشورهای جهان از مالیات در تامین هزینه های جاری بویژه در زمینه هایی از قبیل آموزش و پرورش ، امنیت، بهداشت و عمران استفاده می شود. در حقیقت ، تکیه بر منابع درون زای اقتصادی به منظور ایجاد توسعه ای پایدار در اقتصاد به یک اصل مسلم در مدیریت اقتصادی بدل گشته است.

    در نظام مالیاتی نوین کشور ، کارکرد مالیات به عنوان ابزار شفاف سازی اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و برقرای عدالت اجتماعی بوده و شهروندان امروزی به مالیات به عنوان عنصری اثر گذار در نظام ساماندهی اجتماعی نگاه کرده و مشارکت گسترده ای در زمینه پرداخت آن به نمایش می گذارند.

    اینجانب ضمن قدردانی و تشکر از مشارکت و همراهی فعالان محترم اقتصادی استان اردبیل،کسبه و بازاریان محترم، مسئولین محترم استانی و تلاش و مجاهدت همکاران محترم اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل جهت تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار از محل درآمدهای مالیاتی و هزینه کرد آن در استان،  فرا رسیدن دهه امامت و ولایت عید سعید غدیر خم و مصادف شدن ۱۶ تیر ماه روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی با این ایام خجسته را به فال نیک گرفته و تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان توفیق تلاش خالصانه برای تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران را برای همگان خواستارم.

    داریوش سرخانی مقدم

    مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل