• سیدورف سال‌هاست که از جوار آرامگاه نظامی، به مسکو رحل اقامت افکنده و اکنون، در آستانه اربعین حسینی مسیر عشق برگزیده و برای اولین‌بار رهسپار سفری شده که انتهایش مکتب معرفت است.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی،نام‌اش «سیدورف» است؛ هم‌نام ستاره اسبق تیم ملی فوتبال هلند که چند سال پیش مسلمان شد. سیدورف اهل «گنجه» جمهوری آذربایجان است؛ همان شهری که نظامی، شاعر پرآوازه ایرانی در آن آرام گرفته و آرامگاهش، نماد صلح و دوستی دو ملّت شده است.

    سیدورف سال‌هاست که از جوار آرامگاه نظامی، به مسکو رحل اقامت افکنده و اکنون، در آستانه اربعین حسینی مسیر عشق برگزیده و برای اولین‌بار رهسپار سفری شده که انتهایش مکتب معرفت است.

    در عبور از از جاده آبادان برای رسیدن به شلمچه، او به همراه مترجم‌اش، دقایقی میهمان موکب نیشکر شده؛ موکبی با بیرق‌های سرخ، سبز و سیاه به نشانه عشق به شهادت، تشیع و عزاداری، که در ۴۵ کیلومتری این مسیر قرار گرفته و با قهوه عربی، چای شیرین‌ و شربتی گوارا، پذیرای زائران حسینی است.

    نیشکری‌ها در این موکب، از هفته‌ها پیش چشم‌ به قدم‌های زوّار حسین‌(ع) دوخته شده‌اند تا برای دقایقی هم که شده، خستگی را از تن‌شان بزدایند و آن‌ها به مسیری رهسپار کنند که انتهایش آرامش است و صفای دل.

    در گوشه‌ای از این موکب، سیدورف به همراه مترجم‌اش ایستاده و فنجان قهوه‌ای در دست دارند؛ مترجم‌اش او را دکتر صدا می‌زند؛ سیدورف آن‌گونه که همراهش می‌گوید دندان‌پزشک است. «عشق من را به این مسیر کشانده است» این خلاصه همه گفته‌هایی است که سیدورف می‌گوید و همراهش برای ما ترجمه می‌کند.

    او امیدوار است که در راه رسیدن به کربلا، از این سفر معنوی  بهره‌مند شود. سفر سیدورف به ایران و گذر از خوزستان و دیدن موکب نیشکر برای او یک تجربه منحصربه‌فرد است: « این همه عشق خالصانه مردم و خادمان موکب به زوّار برایم تجربه خوشایند و جدیدی است».

    مشارکت مدیرعامل توسعه نیشکر در پذیرایی از زوار اربعین

    خادمان موکب‌های نیشکر همه همّ و غم‌شان خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین است؛ موضوعی که مدیرعامل توسعه نیشکر نیز در بازدید از این موکب‌ها بر آن تاکید ویژه‌ای دارد. اخیرا نیز دکتر ناصری با حضور در موکب‌های نیشکر در مسیر شلمچه، روند خدمات‌رسانی به زائران را بررسی کرد.

    وی در این زمینه گفته است که صنعت نیشکر همچون سال های گذشته همگام با سایر نهادهای خدمات‌رسان، برای خدمت‌رسانی به زائران با تمام امکانات در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و نیشکری‌ها این خدمت‌رسانی را افتخار خود می‌دانند.

    مدیرعامل توسعه نیشکر در این بازدیدها، خود نیز در خدمت‌رسانی به رهروان راه کربلا مشارکت کرد.

    شرکت توسعه نیشکر با برپایی چهار موکب میزبان زائران کوی عشق و دلدادگی شده‌است؛ یکی از این موکب‌ها در جاده اهواز به آبادان است و سه موکب دیگر، یکی در سه‌راهی خوانساری، ورودی منتهی به شرکت هفت‌تپه قرار گرفته و دو موکب دیگر هم در جاده خرمشهر است.