• سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری بیش از ۴۲۶ برنامه فرهنگی – ورزشی توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی در مردادماه ماه امسال در این استان خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از تایماز نیوز / اکبر ورودی  اظهار کرد: بیش از ۱۹ هزار نفر در برنامه‌های ورزش همگانی مرداد ماه در این استان مشارکت کردند.

    مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مردان و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش بانوان مشارکت داشتند.

    وی اظهار کرد: همایش پیاده‌روی، ورزش صبحگاهی، کوه‌روی و کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری، اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در محلات و بین کارکنان، برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی و گلگشت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که توسط گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی استان اجرا شده است.

    ورودی همچنین از برگزاری ۲۳ برنامه پیاده‌روی با مشارکت بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر ، ۶۹ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی با مشارکت بیش از هزار و ۳۷ نفر ، ۲۲ مورد دوچرخه‌سواری با مشارکت ۷۴۷ نفر، ۳۰ برنامه گلگشت خانوادگی ، برگزاری هشت مسابقه ورزشی محلات و کارکنان ، برگزاری ۱۷۰ مورد ورزش صبحگاهی و همگانی با مشارکت بیش از هشت هزار نفر ، برگزاری ۵۷ مسابقه ورزشی مختلف با مشارکت بیش از سه هزار نفر و برگزاری ۸۳ همایش و جشنواره ورزشی با مشارکت حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر را از جمله آنها ذکر کرد.

    سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی ، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و ورزشی از دیگر فعالیت‌های تئوری و عملی گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان اردبیل در این مدت بوده است.

    وی با بیان اینکه در مرداد ماه امسال ۸۳ برنامه فرهنگی و کلاس های آموزشی و ورزشی در استان اردبیل برگزار شده است، اضافه کرد: در این برنامه ها هم سه هزار و ۳۹۴ نفر شرکت کرده اند.

    توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های اصلی متولیان ورزش است

    وی رشد و توسعه ورزش همگانی را از مهمترین اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و گفت: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

    سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: برای همگانی کردن ورزش در جامعه باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان بهره برد.

    ورودی اظهار کرد: هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بومی محلی با تعامل و همکاری هم می‌توانند باعث توسعه ورزش همگانی در جامعه شوند.

    وی بیان کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

    استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و ۵۳ هیات ورزشی در این استان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ورزشی در شهرستان های استان نیز هیات دارند.

    در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی هم در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

    در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شدند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر مرد و بیش از ۲۰ هزار نفر بانوان هستند.

    هیات فوتبال استان و هیات ورزش‌های همگانی به ترتیب بیشرین جمعیت بیمه‌شدگان را در استان اردبیل دارند.

    شهرستان‌های اردبیل ، پارس‌آباد و مشگین‌شهر به ترتیب بیشترین آمار بیمه شده ورزشی را در استان دارند.ایرنا