• رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یکی از مهمترین و ماندگارترین راهکار برای حل و فصل پرونده های دعاوی و اختلاف بین کارگر و کارفرما، سوق دادن آنها به صلح و سازش می باشد.

     

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در مراسم امضاء تفاهم نامه تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بر نقش ارزنده شورای حل اختلاف در جهت ایجاد صلح و سازش پرونده های اختلافی بین کارگر و کارفرما تاکید کرد و گفت: گسترش صلح و سازش در پرونده های واحدهای تولیدی و کارگری بهترین روش و راهکاری است که می تواند اثرگذاری مطلوبی در رفع موانع تولید و معیشت کارگران داشته باشد.

    وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و هیات های صلح، چالش ها و آسیب های که منجر به ایجاد اختلاف و تشکیل پرونده قضایی بین کارگر و کارفرما را بررسی و با اقدامات و فعالیت های اثرگذار، آنها را به صلح و سازش هدایت کنیم.

    رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قشر مؤثر و زحمتکش کارگر سرکار دارد و با هماهنگی های صورت گرفت، بزودی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان راه اندازی و فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

    اصغر رشنودی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این مراسم نیز با تقدیر از اقدامات مؤثر معاونت توسعه حل اختلاف استان در جهت حل و فصل اختلافات و دعاوی کارگر و پیمانکار، بر ضرورت تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان تاکید کرد و گفت: تشکیل این شعبه آثار بسیار خوبی در رفع اختلافات کارگر و پیمانکار و همچنین ایجاد رونق تولید در کسب و کار دارد و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده و بهره برد.

    در ادامه رئیس توسعه حل اختلاف و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تفاهم نامه تشکیل و راه اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان را امضاء کردند.