• رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: در جشن گلریزان امسال با کمک خیرین ، ستاد دیه ، بخشش مالباختگان و آورد زندانیان، ۴۷ نفر از محکومین مالی ازاد شدند.

     

    خبرنگار: وحید اعظمی

     

     به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از زنگ خطر قاسم شریفیان در آیین تجلیل از خیرین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اظهار کرد: مردم شهرستان گلپایگان خیراندیش هستندو فرهنگ گذشت، ایثار و خیر اندیشی در شهرستان وجود دارد. رتبه اول آمار صلح و سازش در استان اصفهان متعلق به گلپایگان است  همچنین در کمک به آزادی زندانیان نیز در استان نسبت به جمعیت رتبه اول را داریم.

    وی ادامه داد: در جشن گلریزان امسال با کمک خیرین ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  برای آزادی زندانیان محکومین مالی تعهد گردید که از این میزان ۳ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان وصول شد؛ همچنین خیرین و ستاد دیه نیز ۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان کمک کردند، آورد زندانیان ۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان بود و مالباختگان نیز از اخذ مبلغ ۶ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان گذشت کردند  و در نهایت ۴۷ نفر از محکومین مالی ازاد شدند.

    رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان ۱۷۲ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند. بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به این خانواده ها در قالب پرداخت های نقدی و غیر نقدی ماهیانه ،تهیه جهیزیه، کمک هزینه آموزشی و… کمک شده است. ۱۶۷ نفر از زندانیان زندان گلپایگان در حال حاضر مشغول به کار هستند و در مجموع تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ماهیانه به آنها پرداخت شده است.

    شریفیان افزود: داشتن آرامش و امنیت حق مردم است و ما مجبور هستیم با افرادی که امنیت جامعه را خدشه دار کردند برخورد کنیم اما همین افراد هم دارای خانواده هستند؛ زندان در کنار محاسنی که دارد معایبی هم دارد، مجازات پیامد های فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد. افرادی هستند که  نگاه مجرمانه ندارند اما نمیتوانند به تعهدات مالی خود عمل کنند به ویژه در چند سال اخیر که به دلیل نوسانات اقتصادی افراد آبروداری بودند که نتوانستند به موقع به تعهدات خود عمل کنند و سبب شد که به زندان معرفی شوند.