• علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی یک فرصت مناسب در راستای تکمیل و افتتاح آنها بوده که باید در این استان مورد استفاده بهینه تری قرار گیرد.

    وی افزود: عزم دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی راسخ بوده و هر 2 موضوع نیز با جدیت در کهگیلویه و بویراحمد رصد و پیگیری می شود.

    استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی این استان اراده جدی برای بارگذاری اطلاعات طرح های عمرانی نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور داشته باشند.

    احمدی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای انجام چنین امر مهمی تا 2 هفته دیگر مهلت دارند، عنوان کرد: با نهادهای دولتی کم کار و سهل انگار استان در این زمینه برخورد خواهد شد.

    وی ابراز داشت: اولویت بارگذاری اطلاعات طرح های عمرانی نیمه تمام قابل واگذاری استان به بخش خصوصی در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور با طرح های ملی است زیرا در این صورت می توان از قابلیت پیمانکاران یا سرمایه گذاران غیربومی برای تکمیل و افتتاح آنها استفاده کرد.

    استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار گزارش دهی مستمر مدیران اجرایی این استان در زمینه واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی و بارگذاری اطلاعات آنها در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور شد.

    احمدی گفت: بخش عمده ای از واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به تأمین آب مورد نیاز خود از طریق چاه ها می کنند که این امر سبب کاهش سطح آب های زیرزمینی استان، فعال شدن گسل ها و فرونشست زمین شده و باید هر چه زودتر جلوی ادامه چنین روندی را گرفت.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 30 طرح عمرانی نیمه تمام این استان در حوزه های مختلف و در قالب اقتصاد مقاومتی شرایط لازم برای واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

    حسن نوروزی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هر چه زودتر منشور اقتصاد مقاومتی این تعداد طرح را تهیه و به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال کنند.

    وی افزود: منشور اقتصاد مقاومتی حاوی یک شرح کلی همراه با اطلاعات دقیق، جامع و کامل در مورد طرح های عمرانی نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

    نوروزی بیان کرد: اطلاعات این 30 طرح در سامانه سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بارگذاری شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند برای تکمیل و افتتاح آنها اقدام کنند.

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری ایرنا