• غلامرضا فروغی نیا : همچنانکه انتظار بود در این کنفرانس مطبوعاتی دغدغه های شهروندان خوزستانی در خصوص ریزگرد و دود وآب و سدگتوند مطرح شد که یقینا اخبار آن از زبان میهمانان بشکل مشروحی انتشار یافته است.

    اما نکته جالب سخنان احمدرضا لاهیجان زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان در خصوص سد گتوند بود که بجز تاسف و تاثر هیچ نتیجه ای برای آن متصور نیست.

    در حقیقت سخنان این مسئول که در میان اسلاف خویش شاید قدمت کرسی اش بیشتر بوده مبین این نکته است که برای وی چندان اهمیت ندارد که افکار عمومی از فعالیتهای مربوط به پیگیری تبعات این فاجعه مهندسی مطلع شوند یاخیر.

    بنظر میرسد نگاه روزمره بر این سازمان عریض و طویل سایه انداخته و مماشات به گونه ای است که شعار” نه سیخ بسوزد نه کباب” مهمترین شاه بیت استراتژی مدیریت” لاهیجان زاده” در اداره سازمانی است که وظیفه اصلی آن پاسخگویی به دغدغه های مردم است.

    مثلا وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بلاخره مسئول تبعات زیست محیطی پروژه سدگتوند با کیست ؟وآیا سازمان حفاظت محیط زیست شکایتی از مقصران احتمالی انجام داده است تلاش کرد وانمود نماید که گزارشات در نزد سازمان بازرسی وجود دارد و آنها در حال پیگیری هستند

    اما وقتی با پافشاری خبرنگاران مواجه شد اظهارکرد: که سازمان متبوعش شاکی شده است که در اینجا خبرنگاران نتایج شکایت را طلب نمودند که وی چیزی از محتوای شکایت احتمالی(!)را عریان ننمود.در اینجا یکی از حضار تاکید کرد،چگونه است که در مواردی به مراتب کوچکتر سازمان حفاظت محیط زیست شاکی بوده و پس از پیگیری نتایج هم به حکم قضایی منتج شده اما این شکایت(اگر واقعیت داشته باشد) پس از این همه سال و تبعات ویرانگر، چرا منجر به نتیجه نشده است؟ در این زمان بنظر میرسد وی کمی عصبی شده و خبرنگار یادشده را متهم به برخورد پوپولیستی نمود!

    واقعیت این است که ادبیات از موضع بالای جناب لاهیجانیان نشان می دهد که یا فاقد اطلاعات کافی در حوزه مدیریتش است و عمده اطلاعات در نزد کارشناسانش متمرکز بوده و وی احتمالا مشغول امور مهمتری است و یا اینکه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان انگیزه لازم را به وی نمی بخشد و دورنمای بالاتری را برای خویش متصور است که اصحاب رسانه را که جویای اخبار پیگیری یک مساله ملی و محلی هستند را متهم به پوپولیستی می کند.

    از این جهت و در هر دو صورت لازم است جناب استاندار تکلیف را روشن نموده و فردی با انگیزه های قوی تری را به مصدر امور زیست محیطی مامور نموده و جناب ایشان را برای پستهای بالاتری به دکتر روحانی معرفی نمایند تا حق ایشان بیش از پیش در محیط ریزگرد دود و آب و سدگتوند خورده نشود!

    انتهای پیام /*