• به گزارش رهرو نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد به استان قم، ستار هدایت خواه در در مراسم طرح ولایت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: امروز با وجود اینکه از نظر پزشکی و بهداشتی، پیشرفت های خوبی صورت گرفته اما مرگ و میر فراوان بوده و همچنین سطح رفاه و آسایش عمومی بالا رفته اما میزان خودکشی و افسردگی رو به افزایش است چرا که سبک زندگی ما عوض شده و سبک زندگی اسلامی نیست.

    دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی، عنوان داشت: همه ما در کاهش این معضلات اجتماعی می توانیم نقش آفرین باشیم، برای اینکه به سبک زندگی اسلامی برسیم باید از سبک زندگی غربی عبور کنیم.

    وی به ویژگی‌های منحصر به فرد سبک زندگی اسلامی اشاره داشت و با بیان اینکه مهمترین شاخص سبک زندگی اسلامی توحید محوری است،گفت: توحید هم روح تمامی ابعاد اندیشه و تفکر یک انسان موحد و مسلمان را تشکیل می‌دهد و هم در جز جز رفتارهای او باید ساری باشد و توحید محوری در سبک اسلامی یعنی همه چیز از فرمان خداوند سرچشمه می گیرد و همه آموزه ها و برنامه ها در همه عرصه های زندگی خداگونه باشد.

    هدایتخواه ویژگی دوم سبک زندگی اسلامی را هدفمند بودن ذکر کرد و گفت: هیچ رفتاری در حوزه سبک زندگی اسلامی عبث و بیهوده نیست.

    وی با بیان اینکه همه چیز در سبک زندگی اسلامی کمال گرایانه است،کمال گرایی را ویژگی دیگر سبک زندگی اسلامی دانست.

    این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت کشور، عنوان داشت: در شرایط کنونی که دشمن می‌خواهد از طریق فشارهای اقتصادی انقلاب را از پا در بیاورد، یکی از وظایفی که نیروهای انقلابی دارد این است که هر کسی از خودش مایه بگذارد و گره از مردم باز کند چرا که سبک زندگی اسلامی مسئولانه است.

    هدایتخواه عاقلانه و عالمانه بودن را از دیگر شاخص های سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ آموزه ای در سبک زندگی اسلامی بر خلاف عقل و علم نیست بلکه توسط عالم ترین انسان ها ابلاغ شده است.

    اعتدال‌گرایانه بودن سبک زندگی اسلامی ویژگی دیگری بود که هدایتخواه به آن اشاره کرد و گفت: یک برداشت غلط از اعتدال‌گرایی وجود دارد که یک نگاه سه گانه دارند ولی نگاه ما دوگانه بوده، نگاهی از حق و باطل، آن چیزی که امروز برخی در امور سیاسی از آن به عنوان اعتدال‌گرایی یاد می‌کنند عدول از حق است، در حقیقت سبک اسلامی قابلیت تحقق و اجرا دارد چرا که آسانتر و کم هزینه تر است.

    انتهای پیام/*