• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت : برنامه مشترک مانور اطفاء حریق مراتع توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر با حضور هنرجویان محیط بانی انجام شد.

    شوشتر- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر از اجرای برنامه آموزشی – عملیاتی مانور اطفاء حریق مراتع در منطقه حفاظت شده کرایی خبر داد .

    زمانپور گفت : وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مخرب‌ترین حوادثی است که آثار و پیامدهای زیاد و گاهی جبران‌ناپذیری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، محیط‌زیستی و انسانی به دنبال دارد. از جمله این پیامدها می‌توان به از بین رفتن بخشی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور، از بین رفتن حیات وحش و کاهش تنوع زیستی گیاهی و جانوری، آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین و تشدید فرسایش خاک اشاره کرد.

    وی افزود: آموزش و آماده باش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به صورت دوره ای و مستمر از طریق انجام مانور، تجهیز و به روز رسانی وسایل و تجهیزات آتش نشانی ، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه محیط بانان با همکاری نیروهای آتش نشانی و … در شهرستان انجام می گیرد.

    زمانپور بیان داشت : در راستای آموزش های میدانی هنرجویان رشته محیط بانی براساس استاندارد کنترل سوانح ، برنامه آموزشی کار با وسایل خاموش کردن آتش، اقدامات امداد ی و اورژانسی در برخورد با فردی که دچار سوختگی شده است و… از جمله موارد آموزشی بود که در این برنامه ارائه گردید.

    لازم بذکر است ، منطقه کرایی در سال ۱۳۷۶ به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۶ که طی مصوبه شماره ۲۸۸ شورای عالی محیط زیست مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۸۶ بعنوان منطقه حفاظت شده ، معرفی و به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست گردید. طرح پایلوت دیپلم محیط بانی در هنرستان کشاورزی شهید باهنر شوشتر در حال اجرا می باشد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز