• نویسنده : سردبیر
  • عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان بازدید از مرز عنوان کرد، امکانات در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال قبل بهتر بوده و امکانات خوبی در اختیار زائران قرار گرفته است. وی اظهار کرد: بر اساس بازدید صورت گرفته از سه گذرگاه مرزی مهران ، شلمچه و چذابه ، خوزستان در زمینه تامین زیر ساخت ها به خوبی عمل کرده و از برنامه تدوین شده در این راستا جلوتر است.

    وزیر کشور ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده مسیر خدمت رسانی به زائران و تامین امکانات به ویژه در زمینه زیر ساخت ها در گذرگاه های مرزی بهتر شده و خدمات مطلوب تری به زائران ارائه شود.

    رحمانی فضلی در خصوص آخرین وضعیت تردد زائران اربعین نیز بیان داشت: تردد زائران به کربلای معلی و عتبات عالیات در سه گذرگاه مرزی در حال انجام است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    وی تصریح کرد: امید می رود همه مردم به ویژه زائرانی که توفیق زیارت پیدا می کنند همه دستورالعمل ها را رعایت کرده و به توصیه ها و هشدارهای مسئولان توجه کنند.

    وزیر کشور یادآورشد: همه در تلاش برای ارائه خدمات مطلوب به زائران هستند تا شرایط راحتی را برای آنان فراهم کنند. امیدوارم با تعامل خوبی که میان زائران ، مسئولان و خادمان برقرار است بتوانیم تسهیلات راحت تر، بهتر و بیشتری را در اختیار آنان قرار دهیم. رحمانی فضلی گفت: نیروی انتظامی به عنوان دستگاه هایی که مسئولیت امنیت را بر عهده دارد در همه حوزه ها اعم از ترافیک جاده ای، صدور ویزا، امنیت مرز به خوبی انجام وظیفه کرده است.

    وزیر کشور به ‌منظور بررسی زیر ساخت های موجود در مرز شلمچه و چذابه و نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از این گذرگاه های مرزی دیدن کردند.

    عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در بازدید از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه گفت : با توجه به مشکلاتی که سال گذشته در مسیرهای منتهی به چذابه و شلمچه به خصوص چذابه داشتیم نیازمند توسعه شبکه بزرگراهی و ورود و خروج چهار خطه احساس شد که بخش های عمده آن طراحی شده و داخل محوطه نیز تغییراتی صورت گرفت.

    معاون وزیر با اشاره به این که در زمینه زیرساخت های داخل پایانه که تردد زائران و ورود آنها را به مرز تسهیل می کند، اقدامات مؤثری انجام شده است بیان کرد : تا روز گذشته بالغ بر ۸۵۰ هزار زائر از مرزهای زمینی (مهران، شلمچه و چذابه) عبور کردند و ۵۰ درصد این افراد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند و ۵۰ درصد دیگر که با خودروهای شخصی سفر کردند از ظرفیت پارکینگ های طراحی شده بهره مند شدند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود :برنامه ریزی هایی در مرز مهران، شلمچه و چذابه برای برگشت زائران انجام شده تا خدمات رسانی با سرعت بیشتر و بهتر برای بازگشت به محل سکونت خود داشته باشند.

    حسن نیا با اشاره به بسیج کلیه ناوگان اتوبوسی در سراسر کشور ادامه داد: حدود ۱۵ هزار اتوبوس داریم که بالغ بر ۸۰ درصد آنها به سرویس دهی زائران مشغول می شوند.

    وی با اشاره به اینکه گشت های راهداری در طول مسیرها برای امدادرسانی مستقر هستند، گفت: برنامه ریزی شده تا برای بازگشت زائران از ظرفیت حمل و نقل ریلی شلمچه نیز بهره مند شوند.

    مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد. شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.

    تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان با شتاب و بدون مشکل در حال انجام است.

     

    انتهای پیام/*