• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • شوشتر – به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، در جلسه معاونین پژوهشی کلان منطقه ۴ که در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد دکتر عالی پور معاون آموزش، تحقیقات، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شوشتر راه اندازی مراکز تحقیقاتی و تاسیس پارک علم و فناوری را از اهداف مهم دانشکده برشمرد.

    در ادامه پس از بحث و بررسی مسائل و چالش های حوزه پژوهش در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه ۴؛ مقرر شد:

    داده های مرکز کوهورت هویزه، متارجیستری های دانشگاه اهواز (۳۳ رجیستری فعال)، …. در دسترس دانشگاه‌های کلان منطقه قرار گیرد.

    منابع دیجیتالی موجود در کتابخانه برای دانشگاه‌های کلان منطقه به اشتراک گذاشته شود.

    ارائه خدمات آزمایشگاه جامع برای کلان منطقه و حمایت مجلات دانشگاه ها از محققین کلان منطقه از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح گردید.

    در پایان معاونین پژوهشی دانشگاه های قطب ۴ به منظور الگوپذیری و گرفتن ایده، از پارک علم و فناوری دانشگاه جندی شاپور اهواز بازدید کردند.

    دکتر سیدعلی مرد رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این باره می گوید: تاسیس پارک علم و فناوری نیازمند زمین مناسب، طراحی نقشه مهندسی، منابع مالی و … است که در این خصوص تقاضا داریم دستگاه ها و خیرین عزیز کمک و همکاری لازم را داشته باشند.

    وی اذعان داشت: مراکز تحقیقاتی و پارک علم و فناوری بهترین روش سرمایه گذاری برای اشتغال زایی و تولید ثروت است، لذا نگاه ویژه به این مهم می تواند علم را به ثروت تبدیل و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز