• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • فرماندار شوشتر گفت: با توجه به احتمال بارش‌های شدید در روزهای آینده کشاورزان و متولیان امر برای جلوگیری از خسارت، گندم‌های برداشت شده را باید سریعاً به فضای بسته منتقل کنند.

    شوشتر- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با موضوع آمادگی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به احتمال بارش‌های شدید در روزهای آینده کشاورزان و متولیان امر برای جلوگیری از خسارت، گندم‌های برداشت شده را باید سریعاً به فضای بسته منتقل کنند.

    وی افزود: با توجه به بارندگی‌های پیش‌رو همه امکانات لجستیکی شهرستان خصوصاً ماشین آلات حمل و نقل باید به جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در راستای تسهیل و تسریع در فرایند حمل کمک نمایند تا هرچه زودتر گندم برداشت شده به محل‌های سربسته منتقل گردد.

    وی اضافه کرد: از ظرفیت نیروهای جهادی و پا به کار هم می‌توان در روند انتقال این محصول استراتژیک استفاده کرد تا ان‌شاءالله بدون خسارت از بارندگی‌ها گذر کنیم.

    وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی بهنگام به کشاورزان محترم و همچنین آمادگی دیگر دستگاه‌های عضو ستاد بیان کرد: رصد وضعیت سیل‌بندها، آمادگی برای قطع شدن احتمالی آب، برق، گاز و… و سایر پیش بینی‌ها باید در هر دستگاهی صورت گرفته تا در صورت بروز خطر سیلاب بتوان با کمترین مشکل از آن گذر کنیم.

    فرماندار شوشتر اضافه کرد: تمهیدات و تدابیر لازم برای حفظ آمادگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود توسط دستگاه‌های مربوطه و دهیاران در بخش‌ها صورت گیرد و در این خصوص بخشداران و شهرداران شهرهای تابعه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

    سید موسوی گفت: با توجه به تجارب گذشته، ضروری است تا دستگاه‌های ذیربط در شهرها و روستاها مناطق مستعد سیلاب شناسایی شده را مورد توجه بیشتری قرار داده تا در صورت نیاز به کمک، تجهیزات و نیرو برای رفع مشکل در آن منطقه به کارگیری شود.

     

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز