• به گزارش پایگاه خبری رهرو نیوز:«حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده» امروز (چهارشنبه ۱۶ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: بخش زیادی از فرهنگ سازی به دست خبرنگاران اتفاق می افتد.

     

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه کشورهایی ابرقدرت هستند که نه تنها از حیث سیاسی، نظامی و علمی توانمندند بلکه از حیث رسانه ای نیز ابرقدرت به شمار می روند افزود: با توجه به این نکته رسالت خبرنگاری و خبرنویسی بسیار مهم و ویژه است.

     

    وی با اشاره به اینکه اگر کشوری بخواهد تبدیل به قدرت منطقه ای شود این امر بدون در نظر گرفتن قدرت رسانه امکان پذیر نیست اضافه کرد: خبرنگاران باید خدماتی که از سوی مسئولان انجام می شود را بیان و به اطلاع مردم برسانند.

     

    وی با بیان اینکه خبرنگاران در بالا بردن ضریب امنیت و سطح آگاهی و فهم مردم نقش مهمی را ایفا می کنند ادامه داد: رسانه ها انقدر قدرتمندند که به طور مثال می توانند کاری کنند که مردم در همین شرایط تحریم احساس عزتمندی داشته باشند یا جهتی را در پیش بگیرند که احساس کنند در بدترین شرایط در حال زندگی هستند.

     

    حجت الاسلام نبی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت ها، رسالت ها و راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: سازمان تبلیغات یک هدف را دنبال می کند و آن هم تقویت اراده مردم در مبارزه تمدنی است.

     

    وی با اشاره به اینکه امروز جنگ تمدن هاست و اگر قرار است پیروزی اتفاق بیفتد مردم آن را رقم می زنند عنوان کرد: زمانی مردم در این جنگ پیروز می شوند که اراده کنند بجنگند؛ جنگ تمدنی فیزیکی نیست بلکه تقویت توان در برابر دشمن است.

     

    وی با بیان اینکه برای دستیابی به این مساله ماموریت ها، رسالت ها و راهبردهایی را دنبال می کنیم گفت: اولین ماموریت تبیین اسلام ناب محمدی (ص) است که امام راحل (ره) آن را در مقابل اسلام آمریکایی بیان کردند و چون بر اساس فطرت آدمی بود، مردم آن را پذیرفتند.

     

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه معتقدم اگر اسلام ناب تبیین شود مردم ما در همه عرصه ها مقاومت خواهند کرد یاد آور شد: در جنگ تحمیلی چیزی که باعث شد پیروز شویم اعتقاد به اسلام ناب بود و امروز به کشوری پیرفته و قدرتمند تبدیل شویم.

     

    وی دومین ماموریت را مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی در استان خوزستان دانست و ابراز کرد: سازمان تبلیغات باید زیست بوم فرهنگی را بشناسد و آن را معرفی کند و در آینده به یک سازمان ایده پرداز تبدیل خواهد شد.

     

    حجت الاسلام نبی زاده ماموریت سوم را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: این بیانیه منشوری برای ادامه راه انقلاب است و سازمان خود را مکلف می داند که این بیانیه را برای اقشار مختلف تبیین کند.

     

    وی با بیان راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: مردمی سازی تبلیغ دین از جمله راهبردهایی است که دنبال می کنیم و با توجه به اینکه امروز جریان ها و نحله های انحرافی تلاش می کنند مردم را به سوی خود جلب کنند و راه نفوذ آنها از طریق مردم است.

     

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: خوزستان تنها استانی است که تماما شیعه و محب و دوستدار اهل بیت (ع) هستند از این رو دشمن بیشترین سرمایه گذاری را بر این استان قرار داده و می خواهد کاری کنند که مبلغ آنها شوند از این رو مردمی سازی تبلیغ دین امری بسیار مهم است.

     

    وی راهبرد دوم را پیوست خدمات اجتماعی نسبت به تبلیغ دین دانست و اظهار داشت: اکنون در دورانی هستیم که مردم از مسئولان انتظار دارند به فکر تمام شئونات زندگی مردم باشند و البته انتظار اسلام ناب محمدی هم همین است؛ تبلیغ دین باید در کف جامعه اتفاق بیفتد و اعتقاد داریم که یک مبلغ دینی موفق حتماً قبل از تبلیغ دین باید به مردم خدمت کرده باشد.

     

    وی راهبرد سوم را مسجد محله محور و محله مسجدمحور عنوان کرد و افزود: مسجد در گام دوم انقلاب باید به جایی تبدیل شود که پنج درصد به امور دینی و عبادی و ۹۵ درصد به نیازهای دیگر مردمی که در آن محله زندگی می کنند، رسیدگی کند.

     

    حجت الاسلام نبی زاده جوان گرایی را راهبرد چهارم سازمان عنوان کرد و ادامه داد: این حرکت را در اداره کل آغاز کردیم و معتقدیم که در ۲۷ اداره تبلیغات استان باید مدیرانی جوان، دغدغه‌ مند و انقلابی فعال باشند تا به جریانات علمی، فرهنگی و تبلیغی شهر خود جهت و جوشش دهند.

     

    وی مساله زنان را راهبرد پنجم دانست و اضافه کرد: سازمان تبلیغات در حرکت جدید و دوران نوین خود نگاه ویژه و جدی به مساله زنان دارد و این موضوع را باید از منابع دینی الهام بگیریم و در این موضوع با تاسی از ادعیه مهمی همچون حدیث کساء مساله جایگاه زنان برای ما محرز می شود.

     

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه مساله زن به عنوان رکن اصلی خانواده و جامعه بسیار مهم است از این رو از ظرفیت بالای زنان باید استفاده کرد اذعان داشت: اگر خانواده از هم گسیخته شد دیگر نیازی به جنگ نیست و آن جامعه با یک تلنگر فرو می ‌ریزد.

     

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و یاد آور شد: فعالیت پنج هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی،  بیش از چهار هزار مداح و شاعر آئینی، انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی تبلیغی، ائمه جماعات، مبلغان، مؤسسات قرآنی و … از جمله ظرفیت های این سازمان هستند.

     

    وی با بیان اینکه در خوزستان ۲۱ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا تاسیس شده که در نظر داریم این تعداد را افزایش دهیم تصریح کرد: در کل کشور ۱۵۰ مدرسه صدرا فعالیت دارد که خوزستان در این زمینه اول کشور است که این مدارس باید همچنان توسعه یابد.

     

    حجت الاسلام نبی زاده با اشاره به اینکه سازمان باید چشم انداز و برنامه داشته باشد و در این زمینه در خوزستان باید جنگ های نامنظم و جنگ چریکی فرهنگی انجام دهیم تاکید کرد: بودجه فرهنگی سزمان ناچیز است و اعتبار سال ۹۸ هنوز به دست ما نرسیده ولی ما فعالیت های خود را انجام می دهیم و نمی گذاریم کارها به زمین بماند.

     

    وی عنوان کرد: در حوزه دارالقرآن چندین هزار مترمربع فضا داریم و از خوشبختانه از حیث زیرساخت با مشکلی مواجه نیستیم؛ تلاش ما برای استفاده از این فضا ادامه دارد؛ ما به دنبال خادم قرآنی هستیم و اکنون دوره های عمومی قرآنی در حال برگزاری است.

     

    وی با بیان اینکه دارالقرآن کمبودهایی همچون استودیو ضبط صدا و مهمان‌پذیر دارد که با کمک سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان در ۶ ماه آینده امکانات آن خریداری و نصب می‌ شود خاطر نشان کرد: علاوه بر این دارالقرآن خدمات دیگری همچون تجهیز هزار و ۱۰۰ مسجد و حسینه در زمان ریاست حجت الاسلام بلک تجهیز شده است.

     

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبلیغ دین تاکید کرد و یاد آور شد: در هم‌ افزایی با سپاه در تلاش هستیم مرکز مانیتورینگ شبهات در فضای مجازی برای پاسخگویی آنلاین را راه ‌اندازی کنیم.

     

    وی با اشاره به اینکه در خصوص نحله‌ های انحرافی به صورت جدی با قرارگاه فرهنگی خاتم‌ الانبیاء، قرارگاه امنیتی ابوالفضل و قرارگاه صاحب الامر حوزه وارد گفتگو شدیم، گفت: نزدیک به ۱۸۰ روحانی مستقر در سراسر استان خوزستان حضور دارد که در حال آموزش جهت تبدیل شدن به استادان پاسخگو به شبهات فرقه ‌های انحرافی هستند.

    انتهای پیام/*