• نویسنده : غلام بی سواد
  • و ی در چالش های سیاسی بعد از کنارگیری از دفتر نماینده کمی حوصله اظهار نظر در خصوص مطالب مهم شهرستان را نداشته و سعی کرده رادیکال امنی را برای خود رقم بزند ، رادیکالی که در صورت تصمیم برای ورود به انتخابات کمتر مورد آسیب قرار بگیرد، و در بعضی از رفتارها سعی دارد تمام جهت یارگیری کاندیدای مطرح را به سمت خود بکشاند و حرفهای انتقادی را متوجه کسی نکند و در یک محیط آرام تیم کاری و فکری خود را ببندد و اطلاعات خودرا کامل کند .

    سید مجید موسوی کارشناس اسناد پزشکی که با لیسانس پرستاری استخدام تامین اجتماعی می شود و هم اکنون در حال اخذ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت از دانشگاه پیام نورشهرستان کرج استان البرز است، او فعالیت های سیاسی خود را در زمان تصدی کرسی مجلس توسط دکتر سید راضی نوری با رای مردم شروع می کند؛ فعالیت هایی که قبلاً  زمینه ی مذهبی داشت و در برگزاری مراسم ایام فاطمیه خلاصه میشد و رنگ و بوی سیاسی نداشت، اوج فعالیت های سیاسی ایشان قبول کردن سمت رئیس دفتری نماینده در دوره نهم بود.

    ریاستی که در دوره اول باعث تغییر اکثریت مدیران شهرستان و واگذاری مناصب به نزدیکان نماینده شد.

    جابجایی هایی که شاید در ماههای اول دوره نهم کمی عجولانه بود ولی ترکیب مدیریتی شوش با نظر ایشان نقطه شروع فعالیت ها و لابی های سیاسی سید مجیددرشهرستان شوش شدلابی گری هایی که موسوی را وارد فضای جدیدی در شوش کرده بود و طبعاً مخالفان و موافقان زیادی را به خاطر پست حساسش او را دنبال می کردند، مخالفانی از جنس خود نماینده که در سالهای بعدی با دخالت در امور دفتر و بعضاً مقاومت  با ایده های سید مجید او را به چالش مدیریت دفتر کشاند ،چالشی که او رامقابل سید مرتضی پسر نماینده گذاشت.

    ( نزدیکان نوری  که عکس آنها در سفر وزیر جهاد کشاورزی به شوش باعث تنش زیادی در فضای مجازی شد و انتقادهایی را متوجه نماینده کرد) سید مجید رامجبور به کناره گیری کرد!

    همراهی که سید مجید را به مزاج خوش نمی آمد و او را راهی شغل اول کرد هر چند سید مجید موسوی خود را از دفتر کنارزده می بیند ولیکن هماهنگی او با دفتر نماینده غیر قابل انکاراست و در اکثر امور مهم با ایشان مشورت می شود.

    موسوی که تجربه مدیریتی در سطح ادارات شهرستان و استان را ندارد و رزومه او با همین رئیس دفتری دوره نهم خلاصه می شود در حالی حرف از کاندیدایی می زند که سید راضی نوری نیز برای دوره یازدهم مصمم است و فعالیت سالهای اخیر وی نشان از ورودجدی به انتخابات یازدهم دارد معادله ای که سیدمجید را در انتخاب مسیرش دچار تزلزل می کند هرچند تا کنون هیچ فعالیتی از سوی سید مجید در عرصه انتخاباتی روی نداده است و حتی عده ای حضورش را کمرنگ می دانند و اطلاعاتی از وی در این زمینه وجود نداردو از مدیریت فکر وی محتوایی در انتخابات یازدهم وجود ندارد کاربری می گفت  شاید سید مجید در حال رصد فضا و معادلات سیاسی شهرستان جهت اتخاذ تصمیم است هر چند که سید مجید (علیه السلام )سیاست نیست و بعضی بر این باورند که توافقات پشت پرده ای برای حضور یا عدم حضورش وجود دارد ولیکن تاکنون رصد تبلیغاتی ایشان در این عرصه بسیارکمرنگ و شاید اصلاً وجود نداشته باشد.

    بعضی معتقدند که سید مجید هیچ اختلافی با دکتر نوری نماینده فعلی ندارد و طبعاً بدون هماهنگی وی تصمیمی برای حضوردر این عرصه نخواهد داشت و شاید باور خود موسوی هم چنین باشد که بدون حمایت دکتر نوری نمی تواند سبد آرای قابل دفاعی برای دوره یازدهم داشته باشد، هماهنگی که برای سید مجید بیشتر از دکتر نوری ضروری است .

    سید مجید موسوی که از سادات خوش نام و نشان منطقه آخر آسفالت است معمولا فردی کم حاشیه است و همیشه در گعده های دورهمی از او به عنوان انسانی با اخلاق و مؤدب یاد می شود

    و در چالش های سیاسی بعد از کنارگیری از دفتر نماینده کمی حوصله اظهار نظر در خصوص مطالب مهم شهرستان را نداشته و سعی کرده رادیکال امنی را برای خود رقم بزند ، رادیکالی که در صورت تصمیم برای ورود به انتخابات کمتر مورد آسیب قرار بگیرد، و در بعضی از رفتارها سعی دارد تمام جهت یارگیری کاندیدای مطرح را به سمت خود بکشاند و حرفهای انتقادی را متوجه کسی نکند و در یک محیط آرام تیم کاری و فکری خود را ببندد و اطلاعات خودرا کامل کند .

    هرچند در ۵ ماه مانده به انتخابات تأخیر موسوی قابل تأمل است و معمولا یارگیری های سیاسی در مراحل حساسی قرار گرفته اند و بعضا جدا کردن آنها کمی سخت تر خواهد بود!

    عده ای از کاربران در پیامهایی به راوی معتقد بودند که سید مجید در صورت حضور نوری و ساعدی کاندیدا نخواهد شد و حتی در بعضی محافل این کلمات از زبان وی نیز نقل قول شده است هرچند هیات تحریریه راوی موفق به شنیدن پاسخ از وی علیرغم مکاتبات نشد و اخلاق رسانه ای ایجاب می کرد که شخصی که خودش را در معرض کاندیدایی مجلس قرار می دهد باید ارتباط با رسانه را مقدم بداند.

    ولیکن آنچه سکوت سید مجید در فعالیت های سیاسی را پررنگ کرده است توافقات ضمنی یا رصد فضای انتخاباتی و چیدمان های کاندیداست ، رصدی که با توجه به یارگیری های سیاسی ممکن است برای موسوی گران تمام شود و نشان از تجربه اندک وی در مدیریت فضای سیاسی خودش باشد.

    فضایی که در دوم اسفندماه ٩٨ منتخب مردم را راهی مجلس یازدهم خواهد کرد ، منتخبی که باید برای مشکلات شهر برنامه ای عملیاتی داشته باشد و بتواند شوش را در حد نام و نشانش سوق دهد، نگاهی که باید سید مجید موسوی را به سمت برنامه ای مدون هدایت کند.

    طبعا هیات تحریریه راوی رهرو در فرصتهای آتی سراغ این کاندیدای احتمالی خواهد رفت و احتمالات این تحلیل را با ایشان در میان میگذارد هر چند که راوی به همه کاندیدای احتمالی که مورد تحلیل قرار گرفته اند  فرصت ارائه ویدیوی ۵ دقیقه ای در قبال این نوشتارها را داده است.

     

    انتهای پیام/*