• نویسنده : الهام خلجی
  • دکتر مینا اندیشمند مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شوشتر؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC) به تازگی مطلبی در وبسایت خود منتشر کرده که می تواند هشدار جدی برای بانوانی که باردار هستند یا قصد بارداری دارند تلقی گردد و بنا بر تحقیقات صورت گرفته، ابتلا به کرونا هم برای مادر و هم جنین به شدت خطرناک است و ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

    خبرنگار:الهام خلجی- شوشتر؛ دکتر مینا اندیشمند گفت: مادران باردار در صورت ابتلا به کرونا بیشتر از سایرین در معرض بستری شدن در icu، نیاز به تنفس مصنوعی با دستگاه ونتیلاتور و مرگ در اثر این ویروس هستند.

    وی افزود: ابتلا به کویید ۱۹ در طول دوره ی بارداری برای جنین نیز بسیار خطرناک است و ریسک بروز مشکلاتی برای جنین از جمله تولد زودرس و بستری شدن نوزاد در icu مخصوص نوزادان را به شدت افزایش می دهد.

    اندیشمند تصریح کرد: همه ی مادران باردار یا بانوانی که قصد اقدام برای بارداری دارند توصیه می شود به منظور حفظ سلامتی خود، فرزند و نیز بنیان خانواده ی خود در اولین فرصت به نزدیک ترین مرکز بهداشت و یا مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن کرونای خود را تزریق نمایند.

    وی در پایان گفت: در حال حاضر واکسن سینوفارم بدین منظور تایید شده است و مادران باردار بابت عوارض احتمالی نگرانی نداشته باشند، زیرا احتمال بروز عوارض خفیف، زودگذر و بی خطری که در اثر تزریق واکسن ممکن است به وجود آید به هیچ وجه قابل قیاس با احتمال ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده نیست!

    پس فرصت را از دست ندهید و هر چه زودتر برای تزریق واکسن اقدام نمایید.

      • منبع خبر : به گزارش رهرو نیوز