• نویسنده : الهام خلجی
  • متاسفانه درج مطلب مذکور بر عدم اطلاع از وضع موجود بوده است و انتظار می‌رفت قبل از درج آن از مبادی پاسخ‌گویی سازمان استعلام لازم صورت می‌گرفت تا مطلب با بررسی همه جوانب به مخاطب عرضه شود.
    فلذا با تشکر از حساسیت مبذول شده به این موضوع به اطلاع می‌رساند قرارداد خرید و نصب پکیج تصفیه‌خانه میدان میوه و تره بار الغدیر مربوط به دوره‌های قبلی مدیریتی این سازمان و در سال ۱۳۹۷ بوده است. که متأسفانه در شرایط فنی برگزاری مناقصه به دلیل عدم پیش‌بینی فونداسیون و بستر اجرای کار و وجود پاره‌ای مشکلات فنی، موضوع منتج به حدوث اختلاف مدیریت قبلی سازمان با پیمانکار در خصوص تکمیل و نصب کار گردید.
    در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ سازمان با توجه به ضرورت تکمیل و ‌نصب پکیج تصفیه‌خانه، ناگزیر اقدام به برگزاری مناقصه دیگری جهت جذب پیمانکار جهت اجرای فوانداسیون نمود، تا بسترهای نصب پکیج تصفیه‌خانه مهیا گردد. پس از اجرای فونداسیون و تکمیل آن، سازمان در ابتدای سال ۱۳۹۹، طی مکاتبات و اخطاریه‌های متعدد به شرکت مجری قرارداد خرید و نصب پکیج، مراتب آمادگی خود را جهت باز پرداخت مرحله دوم مبلغ قراردادکه بایستی همزمان با نصب پکیج به پیمانکار طبق شرایط قرارداد پرداخت گردد و نیز لزوم نصب پکیج تصفیه‌خانه را کتباً اعلام نمود. متأسفانه شرکت مجری کار از الزام به ایفاء تعهدات قراردادی خویش به بهانه‌های مختلف از جمله گذشت زمان و تورم و غیره سر باز زد، که این امر منتهی به ایجاد مشکلات حقوقی گردید. متعاقب آن چندین اخطاریه به شرکت مذکور داده شد، و در حال حاضر موضوع در مرحله دعوی حقوقی الزام به ایفاء تعهدات قراردادی قرار دارد، که اصولاً رسیدگی به دعاوی حقوقی تا حصول نتیجه، مستلزم تشریفات دادرسی است.

    نکته حائز اهمیت اینکه، تا تعیین تکلیف قرارداد مربوطه، امکان انتخاب پیمانکار دیگر وجود ندارد.
    فلذا ضمن تکذیب آن‌چه در صدر و ذیل مطلب مذکور با عنوان «پکیج فاضلاب میدان میوه تره بار الغدیر گم شد!» اعلام می شود که اساسا پکیج فاضلاب در میدان الغدیر نصب نشده است و در اختیار شرکت سازنده می باشد !

    لذا به شهروندان عزیز اهوازی این اطمینان داده می‌شود که با حساسیت و دقت از منافع عمومی شهروندان و بیت‌المال نگهداری و محافظت خواهد شد.

    اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز

      • منبع خبر : به گزارش رهرو نیوز