• نویسنده : الهام خلجی
  • ظهر امروز طی مراسمی ۲۱ پزشک متخصص و فوق تخصص جدیدالورود دانشکده علوم پزشکی شوشتر با حضور سردار گیلانی نماینده مردم، رئیس دانشکده علوم پزشکی، اعضای هیئت رئیسه دانشکده و سایر مسئولان در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دانشکده معارفه شدند.

    خبرنگار: الهام خلجی-شوشتر؛ دکتر مجتبی کلانتر در این آیین ضمن تشکر از حمایت های مسئولان به ویژه نماینده شهرستان اظهار کرد: روند ارتقا، تحول و توسعه دانشکده علوم پزشکی شوشتر از سال ۹۵ و با حمایت های سردار گیلانی آغاز شد که توسعه بهداشت و درمان را اولویت اصلی خود می دانست و اگر امروز شاهد حضور این تعداد پزشک متخصص و فوق تخصص در شهرستان هستیم، دنباله همان مسیر است. همچنین نتیجه این حمایت ها و تحول دیدگاه مدیریتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر را در بحران کووید۱۹ در دو سال گذشته به خوبی می توان دید.

    وی افزود: به لطف وجود دانشکده علوم پزشکی در شهرستان و با توسعه ای که اتفاق افتاد، با ارائه خدمات در بحران کووید ۱۹ توانستیم به فضل الهی یکی از بهترین عملکردها را داشته باشیم، به طوری که طبق آمارها، شاخص میزان مرگ و میر در یکصد هزار نفر در شهرستان شوشتر ۱/۱ است که نسبت به سطح کشور و استان خوزستان شرایط به مراتب بهتری دارد و مایه افتخار است. همچنین توانستیم در کنار مدیریت بحران کرونا، توسعه فضاهای فیزیکی و راه اندازی تجهیزات پیشرفته و توسعه کیفی ارائه خدمات را نیز دنبال کنیم.

    رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به اینکه هدف ما کاهش مراجعه همشهریان به شهرستان های همجوار است اذعان داشت: ۲۱ پزشک متخصص و فوق تخصص به دانشکده علوم پزشکی شوشتر اضافه شده است. تلاش کردیم تمام امکانات را برای شما عزیزان آماده کنیم و امیدواریم که این روند در جهت تکمیل چرخه درمان ادامه داشته باشد.

    بعنوان نماینده مردم، از شما می خواهم دلسوز و همدم بیماران باشید

    سردار گیلانی نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم از بعد از سال ۹۵ برای افزایش پزشکان ادامه داد: اگر به گذشته نگاه کنید، امکانات از سال ۹۵ به بعد با زمان قبل از آن قابل قیاس نیست و این توسعه دلیل آن شده که پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان می آیند. تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی درمانی و رسیدگی به بیماران مهم ترین موضوعی است که باید مورد توجه پزشکان قرار گیرد.

    وی خطاب به پزشکان تصریح کرد: زکات تخصص و علم شما اینست که بیماران را مورد عنایت و توجه قرار دهید و تلاش خود را در جهت بهبود بیماری و رضایت آن ها داشته باشید. بعنوان نماینده مردم، از جانب مردم و از جانب خودم از شما می خواهم که دلسوز و همدم بیماران باشید.

    نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند در مجلس در پایان یادآور شد: مقوله سلامت باید در حرف اول و سیاست های اول کشور قرار گیرد زیرا که اگر سلامتی در کشوری توسعه پیدا کند خیلی از مسائل حل خواهد شد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز