• نویسنده : الهام خلجی
  • به همت دانشکده علوم پزشکی شوشتر و با همکاری اداره آموزش و پرورش افتتاحیه طرح مکمل یاری دانش آموزان مقطع متوسطه در مدرسه حجاب مهدی آباد برگزار شد.

    این طرح با هدف تامین ریز مغذی های ویتامین D و آهن در سنین نوجوانی در مدارس شهرستان توسط معاونت بهداشت انجام می شود.

    خبرنگار: الهام خلجی-  شوشتر؛ مهندس ملتجی سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه حجاب مهدی آباد اظهار کرد: معمولاً در سنین بلوغ و دوره ی جهش رشد، نیازمندی های تغذیه ای افزایش می یابند. لذا لازم است علاوه برداشتن یک رژیم غذائی متعادل ومتنوع برخی از مواد مغذی ازطریق مصرف مکمل تامین شوند.

    سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر اذعان داشت: کمبود ویتامین D عوارضی مانند پوکی ونرمی استخوان، MS و برخی سرطان ها را بر جا می گذارد و اخیراً دیده شده که افراد دچار کمبود ویتامین D به نوع شدیدتر کووید ۱۹ ( کروناویروس ) مبتلا می شوند.

    مهندس ملتجی با بیان اینکه آهن یک ماده مغذی ضروری در دوره ی رشد و بلوغ بویژه در دختران است. تصریح کرد: شناخته شده ترین نقش آهن شرکت در عمل خون سازی است.

    مهندس عابدی پور سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوشتر ادامه داد: یکی از وظایف مهم اداره آموزش و پرورش تربیت نسلی سالم و پویا می باشد؛ لذا در این راستا همکاری بین بخشی، با بهداشت یکی از راهکارهای مهم نیل به این هدف است.

    وی با تاکید به اجرای دقیق این برنامه خطاب به مدیران مدارس خاطر نشان کرد: با پرسنل بهداشت نهایت همکاری را داشته باشند و برای اثربخشی بهتر برنامه؛ آموزش اهمیت مصرف مکمل به دانش آموزان و اولیاء آنها را مدنظر قرار دهند.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز