• نویسنده : الهام خلجی
  • خبرنگار: الهام خلجی-شوشتر، دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: سویه اومیکرون نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا است که سرعت انتقال آن بسیار بالاست به طوری که شمار مبتلایان به این سویه در مدت دو تا سه روز دو برابر می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه سردرد، خستگی، کم‌اشتهایی، سوزش گلو و “سرفه‌های خشک، بدن درد و ضعف عمومی و تب ملایم از علائم اصلی ابتلاء به اومیکرون به شمار می‌رود افزود: افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند برای تزریق دوز دوم و کسانی که هر دو دوز واکسن را تزریق نموده اند، برای دریافت دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند، همچنین افرادی که تاکنون هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند هم باید برای تزریق هر سه دوز واکسیناسیون و پیشگیری از سویه جدید اومیکرون هر چه سریعتر اقدام نمایند.

    دکتر کلانتر با اشاره به اینکه خطر آلودگی به ویروس اومیکرون در افراد واکسینه شده به مراتب کمتر و خطر بستری شدن افراد واکسینه نشده‌ای که با سویه اومیکرون مبتلا می‌شوند بیشتر است گفت: در صورتی‌ که پروتکل‌ها رعایت نشود و روند واکسیناسیون ادامه نیابد اومیکرون ظرف سه تا چهار هفته آینده به سویه غالب تبدیل خواهد شد.

    وی ادامه داد: دوز سوم واکسن کرونا، ایمنی علیه اومیکرون را به نزدیک ۸۰ درصد می‌رساند. لذا ما باید به این مسئله دقت کنیم که در پیک اومیکرون قطعاً تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد و باید مردم را به تزریق واکسن و دوز بوستر دعوت کنیم.

    رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در پایان ضمن تاکید به همشهریان گرامی برای تزریق هر سه دوز واکسیناسیون یادآور شد: اگر سطح ایمنی جامعه افزایش یابد و اجازه به تکثیر ویروس داده نشود، دیگر واریانت جدید ایجاد نخواهد شد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز