• به گزارش رهرو نیوز از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر دیروز در اجتماع عاشورائیان دهدشت،نقش امام حسین(ع) در هستی را اصلاح جامعه و پاکسازی از رذایل دانست و اظهار داشت:روز عاشورا حسین پاسخ داد «توانستم نقش خود را آنطور که پیامبر فرمود ایفا کنم در یک مکان کوچک و زمان اندک همه مکان‌ها و همه زمان‌ها را تسخیر کنم و بر تاریخ جغرافیای بشر سیطره پیدا کنم.

     

    نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:تمدن‌ها در زمان‌ها و مکان‌های خاص روی داده و دفن شدند اما تمدن عاشورا حقیقتی بود که توانست زمان‌ها و مکان‌ها را درنوردد.

     

    وی با بیان اینکه حسین‌بن علی(ع)کشته شد و آمده بود تا کشته شود، ادامه داد:امام کشته شد تا به همه  اهدافش برسد و نشان داد که می‌شود حرکتی به سوی مرگ کرد که هم اصلاح کرد، هم امر به معروف و نهی از منکر کرد و هم نام پیامبر(ص) را تعالی بخشید،کشته شد تا ارزش‌های الهی،قرآن و نماز بماند.

     

    آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: تاریخ بداند حسین(ع) پیروز آینده نیست پیروز در نفس گودی قتلگاه است که فرمود «اگر قضا آنگونه رقم شد که ظاهر خوبی دارد شکر می‌کنیم اما خیال نکنید تقدیر دیگری اگر رقم زده شد برای انسانی که حق را انتخاب کرده است تقدیری جز تقدیر خیر و نصرت و فتح زده می‌شود، چنین نیست بشر بداند که حسین‌بن علی هرگز در میدانی که در آن احتمال شکست باشد نخواهد گذاشت.

     

    نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان تصریح کرد:امام حسین(ع)کشته شد تا در نفس کشته شدنش هم امام هدایت و هم کشتی نجات باشد.

     

    وی بیان داشت:ما گام‌هایی را ممکن است با سیدالشهدا برداریم؛ گام اعتقادی، گام احساسی، اما گام اعتقادی را هم باید برداریم. کسانی که ثبات قدم ندارند در میانه راه می‌مانند.

     

    ملک‌حسینی با بیان اینکه بسیاری از ماها می دانیم حق چیست مسیر درست چیست اما انکار می کنیم تا مسئولیتی گردن ما را نگیرد افزود: این جهالت است.

     

    این مسؤول با طرح این سؤوال که چه شد کسانی که حسین را دوست می‌داشتند بر او شمشیر کشیدند؟ اینطور پاسخ داد که پیروی کورکورانه از بزرگان عشیره و مردمی که اهل علم و اندیشه نبودند عامل این اقدام شد.

     

    وی، با اشاره به اینکه آیا انسان‌هایی که کورکورانه عمل می‌کنند نیازمند مصباح هدایت نیستند، تصریح کرد: آیا امروز جامعه راست زده و چپ زده ما و جامعه باندباز ما در چنین جهالتی نیست؟ آیا تاریخ نشان نداد انسان‌هایی که در باندی بودند در برابر حسین‌بن علی ایستادند و امروز اگر کسی گرفتار باند،گرفتار ایل و گرفتار گرمسیر و سرحد شود در برابر آرمان و اهداف انقلاب خواهد ایستاد.

     

    وی، ادامه داد:باید حقیقت مصباح هدایت این اندیشه‌ها را روشن کند تا انسان‌ها به مسیر خطا نروند.

     

    ملک‌حسینی با بیان اینکه آیا بسیاری از معضلاتی چون پسرفت،گرانی،تورم نکبت غارت و..ناشی از این نیست که باندبازی و انسان‌های نالایق را بر سر منصب می ‌نشانند؟ گفت:اگر نگاه کورکورانه به منطقه‌ها، حزب‌ها، باندها و عشیرت‌ها بود نتیجه چیزی غیر از این نخواهد بود.

     

    وی در پاسخ به اینکه چرا قلب‌ها با حسین(ع) اما شمشیرها علیه او کشیده شد؟ به نامه کوفیان اشاره کرد و افزود: انتظار داشتند انسانی برای دنیاشان بیاید، در تلاطم و اضطراب بودند که دنیای آنها را به هم بزند.

     

    ملک‌حسینی با اشاره به فرموده رهبری که «هزینه سازش با دشمن از هزینه مقاومت بیشتر است» گفت: رهبر انقلاب خواست اندیشه شما را متعالی کند،دشمن هرگز با شما صاف نخواهد شد، راهی نیست جز ایستادگی و این درس حسین بن علی است و معنای کشتی نجات بودن است.

     

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری فارس