• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • کمیته گردشگری سلامت با حضور دکتر سیدعلی مرد سرپرست دانشکده علوم پزشکی، معاون توسعه، معاون درمان و سایر مسئولان در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

    شوشتر- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، دکتر سیدعلی مرد در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه های بهداشت و درمان بسیار زیاد است، لذا ما باید بتوانیم درآمدزایی و خلق ثروت داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه نقاط قوت بسیاری در علوم پزشکی ایران و دانش آموختگان وجود دارد افزود: هزینه درمان در ایران به‌طور معمول به مقدار قابل‌توجهی کمتر از هزینه مشابه در کشورهای دیگر است و این باعث شده که بیماران خارجی برای درمان ایران را انتخاب کنند.

    سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به تعرفه گزاری دقیق برای ارائه خدمات سلامت به گردشگران خارجی اذعان داشت: باید زیرساخت هایی از قبیل نیروی انسانی، امکانات رفاهی، امنیت و … را در راستای گردشگری سلامت فراهم ساخت تا انشاالله شهری آباد داشته و بتوانیم خدمات سلامت را حداقل در کشورهای همسایه توسعه دهیم.

    وی با اشاره به صرفه جویی و مدیریت هزینه ها ادامه داد: علوم پزشکی می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد اما باید مدلهای منطقه ای، ملی و بین المللی را جست و جو کنیم تا به اهداف موردنظر دست یابیم. زیرا که شوشتر دارای پتانسیل های بسیاری نظیر ابنیه تاریخی و … است که می تواند موثر باشد.

    دکتر مرد در پایان خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت یک صنعت درآمدزا و ارزآور است که باعث توسعه و آبادانی می شود. امید است بتوانیم با حمایت و هم افزایی همکاران و دیگر دستگاه ها شاهد موفقیت های بسیاری در این زمینه باشیم.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز