• اقدامات صورت گرفته در خصوص جا به جایی منازل در معرض خطر منبع آب اهواز

    رهرو نیوز : رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز در پاسخ به این سوال عنوان کرد: در منبع آب ۸۰۰ خانه در معرض خطر شناسایی شده و در دولت آقای احمدی‌نژاد مصوبه‌ای تصویب شد که  زمینی برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در مهدیس در نظر گرفته شد که اقدامات اولیه نیز برای این  پروژه انجام شد اما با تغییر دولت این پروژه ادامه متوقف شد. در سال گذشته شاهد جابه جایی ۲۵ خانواده از منبع آب به شهر رامین بودیم و عده ای نیز به مرکز شهر آمدند البته در حال حاضر به لحاظ اینکه شهر رامین فاقد امکانات رفاهی ، مدرسه، فروشگاه و سرویس ایاب و ذهاب هست، اهالی منبع آب  رغبتی برای نقل مکان به این شهر را ندارند.

    عضو شورای شهر اهواز در ادامه افزود: منبع آب از قدیم دچار این مشکل بوده و در حال حاضر در اهواز ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و شهرداری بیش از توان مالی و وظایف خود در این زمینه سعی و تلاش کرده است ولی در مجموع حل شدن مشکل منبع آب نیاز به دید استانی دارد و بهترین راه برای این عزیزان ساختن منازل ۸۰۰ واحدی کوی مهدیس می باشد.

     

    اقدامات انجام شده در خصوص پرداخت حق آلایندگی شرکت نفت به شهرداری:

    برای حق آلایندگی یک رای از کمیسیون ماده ۷۷ علیه وزارت نفت صادر شده است و که حق آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده که جمعاً مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد است که سهم شهرداری از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد. همچنین مدیر امور مالیاتی استان در جلسه تاکید کردند که اجرای این حکم علیه وزارت نفت نیاز به موافقت دولت دارد و با توجه به اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور متکی به نفت است و در ادامه افزود: توقیف حساب های نفت تبعات ملی دارد و برای اجرای این حکم عزم راسخی در سازمان امور مالیاتی و دولت نیست ولی در جلسه که آقای مهندس کتانباف با جناب آقای زنگنه وزیر نفت در ماه گذشته داشت, آقای زنگنه با اعلام اینکه وزارت نفت در حال حاضر توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارد قول دادند که در یک سری دیگر از مطالبات شهرداری کمک می کنند.

    مصوبات صورت گرفته در خصوص  آبگرفتگی های اخیر اهواز

    دفع آب های سطحی در اهواز  معضل چندین ساله است ولی با توجه به خشکسالی های اخیر این موضوع دیده نمی شد و در حال حاضر شبکه فاضلاب تنها راه حل رفع این معضل می‌باشد.مشکلات شبکه فاضلاب و عدم لایروبی و همچنین ساختار قدیمی این شبکه باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری شده است. حسین حیدری در ادامه گفت: همچنین شهرداری در ۲۰ نقاط بحرانی از مناطق هشت گانه شهرداری و با توجه به این مشکلات و در همان بارندگی اول شهرداری مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای لایروبی شبکه فاضلاب در نظر گرفت که بتواند در زمینه دفع آبهای سطحی اقدامی انجام داده باشد . همچنین اصلاح شبکه آب های سطحی و شبکه فاضلاب نیازمند بودجه کلان در سطح ملی است و به تنهایی از توان شهرداری اهواز خارج است و در این زمینه نیاز به کمک نمایندگان و بقیه مسئولان استانی می باشد.

     

    اجرای عدالت در واگذاری منازل سازمانی شهرداری اهواز

    رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر  بیان داشت:طبق قانون استفاده از منازل سازمانی برای کارمندان به مدت ۳ سال است که می توان با اجازه رئیس دستگاه  به مدت دو سال  تمدید گردد و  بعد از پنج سال باید اقدام به تخلیه و واگذاری منازل کنند. ولی متاسفانه ولی نه تنها در شهرداری بلکه در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی این امر اتفاق نمی افتد.با توجه به مشکلات پیش آمده شورای شهر طی اقدامی لیست کلیه ی منازل سازمانی را آماده و در جلسه ای در حضور آقای کتانباف به ایشان اعلام شد که عدالت  را در واگذاری این منازل رعایت کنند.

    حیدری در پایان افزود : با توجه به کمبود امکانات رفاهی کارکنان شهرداری احداث یک کلینک درمانی تخصصی در هفته های آتی در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

     

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : پایگاه خبری انعکاس