• نویسنده : سید حبیب نوری
  • به گزارش رهرو نیوز، علی گلمرادی در نامه ای خطاب به شریعتی استاندار خوزستان نوشته بود:عملکرد برخی از این شهرداران به حدی پایین است که مردم از انتخاب نمایندگان شورای اسلامی شهر خود، پشیمان هستند و معتقدند که نمایندگان سهواً یا عمداً نسبت به خواسته‌های آنان بی‌توجه هستند. برخی شهرها رو به ویرانی می‌روند و کسی به اعتراضات مردم که در فضای مجازی کوش فلک را هم کر کرده است، توجهی نمی‌کند.

    متن کامل این نامه و تشریح علت ارسال آن از نظر گلمرادی ،نماینده حوزه انتخابیه بندر ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی را در رهرو نیوز بخوانید:

    در نامه‌ای به استاندار خوزستان مطرح شد؛

    گلمرادی: برخی شهرها رو به ویرانی می‌روند/ وضعیت خدمات شهری در حد صفر است/ لزوم برخورد قانونی با مدیران ناکارآمد

    سید حبیب نوری در واکنش به این نامه، خطاب به گلمرادی نوشت:

    جناب آقای گلمرادی
    نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای ماهشهر،هندیجان و امیدیه!
    سلام علیکم
    اخیرا نامه ای خطاب به استاندار محترم خوزستان منتشر کرده اید که ظاهرا نشان از دغدغه مندی و نگرانی شما از وضعیت بد مدیریت خدمات شهری شهرهای حوزه انتخابیه جنابعالی دارد.

    ولی جناب آقای وکیل!

    “رطب خورده منع رطب کی کند ؟!”

    چهار سال پیش شما سکان مدیریت شهری یکی از همین شهرها را بر عهده داشته اید و در آن روزها وضعیت درآمدی و اعتبارات شهری چندین برابر امروز بوده است ، تا جایی که اعتبارات ارزش افزوده شهر بندر امام خمینی (ره)در آخرین سال مدیریت شما به حدود ۳۷۰ میلیارد ریال می رسید و در همان سال شما ثمره ی حضور شما بدهی حدودا ۴۱۰ میلیارد ریالی در بندر امام خمینی(ره) بود.
    به عبارتی نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال در یک سال در شهر بندر امام خمینی(ره) هزینه شد ولی آثار مدیریت شما را مردم فقط در چند جشن میلیاردی و بازسازی چند پارک شهری با هزینه های چند ده میلیاردی دیده اند.
    زیرا اعتبارات میلیاردی ارزش افزوده شهر محروم بندر امام خمینی (ره) را صرف فعالیت های نمادین و تبلیغاتی خود کرده اید و با چراغانی و نورپردازی کاذب، شهری ساخته اید که شبهای زیبا و روزهایی زشت داشت.
    جناب آقای وکیل مشکل مدیریت ما در استان از بالا به پایین است نه از پایین به بالا!
    زیرا ریشه همه مشکلات مدیریتی در تعاملات دو قوه مقننه و مجریه شکل می گیرد. وقتی شما وکلای مردم هر انتصابی را بر اساس میزان رای آوری و عقبه ی طایفه ای فرد انجام داده اید نه بر اساس شایستگی های افراد وضع مدیریت شهری از این بهتر نخواهد شد .
    وقتی جناب استاندار خوزستان ،بعضی از فرمانداران ، بخشداران و مدیران خود را به خواست شما وکلا و از افرادی که سابقه حتی یک روز رابطه استخدامی با دولت ندارند انتخاب وانتصاب می کند وضع از این بهتر نخواهد شد.
    وقتی تبلیغات رسانه ای اغواگرانه و سلفی های شما وکلا با موضوعات جزئی که وظیفه شما نیست جای وظیفه نظارتی را گرفته است و جایگاه سیاستگذاری وکلا در لابی های مجلس به فراموشی سپرده شده باشد وضع از این بهتر نخواهد شد.
    جناب وکیل ! به جای نامه نگاری و شوهای تبلیغاتی ،اگر فقط و فقط شما وکلا مدت زمان باقیمانده از زمان وکالت خود را بدون در نظر گرفتن انتخابات دور بعد سپری کنید خیلی از مشکلات جزئی قابل حل خواهد بود .
    لذا به جای فرافکنی و سرزنش دیگران سعی کنید به وظایف نظارتی خود در سطوح کلان بپردازید .چرا که با انتشاراین نامه نگاری ها و تبلیغات رسانه ای فقط باعث جریحه دارشدن مردم می شوید وبا چنین تبلیغات رسانه ای اغواگرانه درفضای مجازی مشکلی از مردم حل نمی شود که هیچ ،اعتماد باقی مانده مردم به نمایندگان مجلس ودیگرمسئولین را هم از دست خواهید داد .
    جناب آقای گلمرادی
    اسب توسعه ی خوزستان سالهاست که با چنین فرافکنی ها و جنجال های رسانه ای از رمق افتاده و طاقت تازیانه های تلخ و نمایش های بی رحم تبلیغاتی را بر پیکر رنجور خود ندارد.
    تلخ است!
    از زهر هم تلخ تر است استانی با این حجم از شاخص های توسعه و پیشرفت،با ذخایر عظیم نفت و گاز و دارا بودن بزرگترین پتروشیمی های خاورمیانه در دل خود و همچنین هزاران مورد دیگر از ظرفیت ها و منابع خدادادی دیگر و پروراندن جمع کثیری از استعدادهای ناب علمی و پژوهشی در سطح کشور این چنین از پیشرفت حقیقی و توسعه ی پایدار عقب بماند.
    اما این تلخی اگر چه شاید با باران اشک بر مظلومیت خوزستان از چشم ها برود اما از دل و از یاد نخواهد رفت و از صفحات تاریخ هم پاک نخواهد شد. این تلخی را تنها تدبیر می تواند کم کند، برنامه می تواند به کمک بیاید و به هر شکل ممکن توجه و اعتماد به نخبگان و دلسوزان واقعی و هر آنکه دل در گرو عمران،آبادی،توسعه و پیشرفت روز افزون این خاک زرخیز دارد،کار چاره شود.
    و الا با ابراز همدردی خالی و فریاد بی تدبیری سر دادن جز این که دردی بر درد مردم بیفزاید، کار چاره نخواهد شد و قصه به این مانند خواهد شد که می گویند، مردی با سفره ای از نان در بغل از کنار بی نوایی می گذشت، گریه او را که شنید، کنارش نشست و شروع کرد به گریستن.بی نوا که دید مرد شدیدتر از او می گرید، گفت: من از گرسنگی می گریم، اگر از آن سفره، تکه نانی به من دهی، سیر خواهم شد و نخواهم گریست. مرد نان دار گفت: تا شب حاضرم همراهت گریه کنم، اما لقمه ای نان، هرگز!
    با عرض معذرت از جناب مبارکتان گاه بسنده کردن به ابراز هم دردی و فریاد دردمندی مسئولانی که باید چاره کار کنند مثل آن مرد را به ذهن می آورد، حال آن که از مسئولان توقع مسئولیت پذیری است در اندازه مسئولان دیگر استان ها…
    جناب وکیل وقتی رئیس دولت از بایدها می گوید و شما وکلا نیز،همچنین لطف بفرمایید توضیح دهید پس مشکلات مملکت از کم کاری کدام بخش است ؟
    مگر نه اینکه دولت و مجلس متولی حل همه این بایدها هستند ؟!
    جناب وکیل ،دوره کی بود کی بود ؟ من نبودم به سر آمده.
    لذا به جای این همه فرافکنی ها کمی تدبیر نمایید شاید گره ای از مشکلات مردم حل شود . البته شاید !