• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش رهرو نیوز – همایون یوسفی با بیان این که سازمان دام پزشکی یک سازمان شناسنامه دار‌ و از قدیمی ترین سازمان های تاسیس شده در کشور است اظهار کرد: در طی سال های اخیر با آمدن دولت های مختلف متاسفانه ما در جهت توسعه زیر ساخت های سازمان دام پزشکی پیشرفت قابل قبولی نداشته ایم و دامنه شرح وظایف این سازمان سال به سال کوچک تر شد که این مساله می تواند به شدت برای سلامت مردم خطرناک‌ باشد.

     

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در طول بیست سال گذشته ما با قرار دادن سازمان دام پزشکی در زیر مجوعه وزارت جهاد کشاورزی عملا استقلال آن را نیز گرفته ایم،بیان کرد: سال گذشته در طرح‌انتقال سازمان دام پزشکی به زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان، بنده به شخصه مخالفت کردم؛ چرا که این کار نه تنها پیشرفتی در زیر ساخت های این سازمان به عمل نمی آورد، بلکه شرح وظایف این سازمان را به شکل نامطلوبی تغییر می دهد.

     

    یوسفی در جمع کارکنان سازمان دام پزشکی با بیان این که بسیاری از مطالبات مطرح شده را باید سازمان دام پزشکی در سطح کشور پیگیری کند، گفت: موضوع استخدام نیروی جدید همواره مطرح و مورد پیگیری ما بوده و مجوزهایی هم صادر شده است. اما‌ چون سازمان برنامه و بودجه نتوانسته تامین اعتبارهای لازم را انجام دهد، متاسفانه این طرح‌ها فعلا متوقف شده اند.

     

    وی در ادامه اضافه کرد: استخدام به صورت موردی قطعا نتیجه مثبتی نخواهد داشت. چون ابتدا مبلغ تامین اعتبار آن باید دیده شود. ما پیگیری های خود را در این زمینه به جد دنبال خواهیم کرد.

     

    یوسفی در‌‌‌ رابطه با افزایش حقوق پرسنل نسبت به سایر استان ها با توجه به سختی شرایط و بدی آب و هوا تشریح ‌کرد: موضوع افزایش حقوق می‌تواند در بجث کاهش مهاجرت از استان بسیار تاثیر گذار باشد. ما در این زمینه از سال ۹۵ با پیگیری ماده ۱۱۲ قانون برنامه توسعه ششم، افزایش حقوق مناطق جنگ زده را خواستار بودیم، که در قالب حق بدی آب و هوا و حق مناطق جنگی اعمال می شود.

     

    وی ادامه داد:‌ با تصویب این طرح در سال ۹۵، ما تا سال ۹۷ در صدد تامین اعتبار آن تلاش کردیم و در سال ۹۷ شاهد شروع پرداخت های مذکور در بسیاری از ادارات بوده ایم.

     

    نماینده مردم‌ اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تامین اعتبار مقابله با کانون ریزگزد ها را از محل صندوق توسعه ملی خواند و گفت: هیچ‌ نماینده و هیچ مسئولی خارج‌ از استان در این زمینه به ما کمک نکرد و این پیگیری ها تنها با تلاش نمایندگان و مسئولین استانی صورت گرفت و به نتیجه رسید.

     

    یوسفی در آخر در‌‌ رابطه با انتقال آب کارون هرگونه خبر واصله را کذب خواند و در ادامه بیان کرد: طی چند ساله اخیر نه تصمیمی برای انتقال آب گرفته شده و نه حتی طرحی بدین منظور مورد مطالعه واقع شده است و تمام اخبار واصله از درون و بیروت استان متاسفانه به منظور فضا سازی ها خاص و بعضا با اهداف سیاسی منتشر می شوند.

     

    انتهای پیام/*